W listopadzie br. na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów dokumentalnych awansował Fokus TV. Największym wzrostem pochwalić się mógł Polsat Viasat Explore, a na przeciwnym biegunie znalazła się stacja Discovery Turbo Xtra.
Udział liderującego kanału Fokus TV w listopadzie 2015 roku wyniósł 0,70 proc., po wzroście w skali roku o 48,94 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Warto dodać, że stacja ta nadaje w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. W listopadzie 2014 roku zajmowała ona trzecie miejsce.
Drugą pozycję zajęła TVP Historia, także obecna w naziemnej telewizji cyfrowej. Jej udział w rynku to 0,65 proc., po wzroście o 25 proc. Natomiast z pierwszej na trzecią lokatę spadł Discovery Channel, którego udział w zeszłym miesiącu wyniósł 0,56 proc., po spadku o 11,11 proc.
Największym wzrostem pochwalić się mógł Polsat Viasat Explore, który zajął miejsce 19. Udział tej stacji w analizowanym miesiącu zwiększył się bowiem o 75 proc. do 0,07 proc.
Zaś największą stratę w listopadzie br. zanotowała stacja Discovery Turbo Xtra, której wynik zmalał o 42,86 proc. do 0,12 proc. Kanał ten spadł z miejsca 7. na 10.
Zobacz tabelę
W grupie komercyjnej w listopadzie 2015 roku nowym liderem również został Fokus TV, który rok wcześniej był trzeci. Jego udział wyniósł tutaj 0,81 proc., po wzroście o 65,31 proc.
Na drugie miejsce (z pierwszego) spadł Discovery Channel, którego udział wyniósł 0,71 proc., po spadku o 21,11 proc. Zaś ostatnie miejsce podium przypadło telewizji TVP Historia, będącej przed rokiem na czwartej lokacie (0,57 proc.; do góry o 32,56 proc.).
W tej grupie wiekowej największym wzrostem - o 83,33 proc. do 0,11 proc. - pochwalić się mógł kanał Discovery Historia.
Z kolei największy spadek zanotowała stacja BBC Earth - było to 55 proc. do 0,09 proc. Od 1 lutego br. stacja ta zmieniła nazwę z BBC Knowledge i zmodyfikowała ofertę programową.
Zobacz tabelę