Reklama2008-07-29
0

Ford tnie wydatki na reklamę

W II kwartale bieżącego roku Ford obniżył swoje światowe nakłady nareklamę z planowanych 300 do zaledwie 100 milionów dolarów.

Cięcia te były konsekwencją rekordowej straty w wysokości 8,7miliarda dolarów, jaką producent samochodów zanotował w okresie odkwietnia do czerwca - informuje serwis Advertising Age.

Największy problem firma miała w Ameryce Północnej, gdziezanotowała stratę rzędu 1,3 miliarda dolarów w porównaniu do stratyw wysokości 270 milionów dolarów rok wcześniej. Tak słabe wynikiFord przypisuje głównie rosnącym cenom benzyny.

Producent dobrze poradził sobie za to w Europie i AmerycePołudniowej, gdzie zanotował odpowiednio 582 i 388 milionów dolarówzysku (przed rokiem odpowiednio 262 i 255 mln USD).

Ford chce odwrócić niekorzystną dla siebie sytuację poprzezagresywne zwrócenie się w kierunku produkcji mniejszych i bardziejpaliwooszczędnych aut. W 2010 roku za oceanem pojawi się sześćnowych modeli z europejskiej oferty firmy (m.in. Fiesta i Focus).Planowane są również cięcia kosztów własnych, wobec czego zapewnenie obejdzie się bez zwolnień.

źródło: AdvertisingAge

Autor:km

Więcej informacji:Ford

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas