Relacje z tegorocznych wyścigów Formuły 1 śledzi na antenie Polsatu średnio 1,06 mln widzów, czyli o 800 tys. mniej niż rok wcześniej. Kanał w trakcie transmisji jest dopiero stacją trzeciego wyboru. Spadły też wpływy reklamowe.
Zawody notują średnio 12,53 proc. udziału w grupie 4+ oraz 16,26 proc. udziału wśród widzów między 16 a 49 rokiem życia - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Największą widownię jak dotąd miało Grand Prix Niemiec - 1,39 mln oglądających i 14,55 proc. udziału.
W analogicznym okresie ub.r. wyścigi Formuły 1 z udziałem Roberta Kubicy śledziło średnio 1,86 mln widzów. Osiągały one odpowiednio 20,94 proc. i 24 ,90 proc. udziału w rynku.
Zobacz tabelę
Liderem podczas transmisji z zawodów F1 jest Dwójka z 1,45 mln widzów i 17,64 proc. udziału w rynku. Przed Polsatem znalazła się także Jedynka (1,26 mln oglądających i 15,37 proc. udziału).
Wpływy reklamowe przy dotychczasowych tegorocznych transmisjach wyniosły 10,9 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów). Rok wcześniej było to 17,3 mln zł, z tymże w analogicznym okresie odbyło się o jedne zawody więcej.
Robert Kubica nie bierze udziału w tegorocznych zawodach Formuły 1, ze względu na wypadek, jaki miał miejsce w lutym podczas rajdu Ronde di Andora. Polski kierowca doznał wielomiejscowych złamań prawej ręki i nogi oraz uszkodzenia kości dłoni.
Telewizja Polsat ma prawa do pokazywania Formuły1 do 2013 roku.