Internet2017-01-23
24

Forsal.pl odcina dostęp do treści użytkownikom adblocków

Od poniedziałku w ramach testów w serwisie Forsal.pl (Infor Biznes) internauci korzystający z adblocków nie mają dostępu do żadnych tekstów, chyba że wyłączą adblocka. - Zależy nam na uświadomieniu czytelnikom, że darmowy dostęp do treści wiąże się z możliwością wyświetlenia reklamy - tłumaczy wydawca Magdalena Birecka.

Na Forsal.pl internauci z włączonym adblockiem będą teraz widzieli jedynie komunikat zachęcający do dodania serwisu do listy wyjątków (tzw. białej listy). Dopiero jeśli to zrobią, zyskają pełny dostęp do treści.

- Zależy nam na uświadomieniu czytelnikom, że darmowy dostęp do treści wiąże się z możliwością wyświetlenia reklamy. To prawda, że przyjęliśmy radykalny sposób zasłaniania treści – posiadacze AdBlocka na serwisie Forsal.pl nie zobaczą ani artykułów, ani wykresów interaktywnych, ani nawet strony głównej - wylicza Magdalena Birecka, wydawca serwisów internetowych Infor Biznes. - Chodziło nam o to, by zwrócić uwagę internautów. Staraliśmy się tak skonstruować komunikat, by dodanie serwisu do wyjątków w AdBlocku było proste i szybkie - zaznacza.

Infor Biznes nie podaje, jaka część użytkowników Forsal.pl przegląda serwis z włączonym adblockiem. Zaznacza jedynie, że mechanizm blokowania im dostępu do treści został wprowadzony testowo. - Zachowania internautów są nieprzewidywalne. Będziemy je obserwować i od tego uzależniamy nasze dalsze ruchy - zapowiada Mirosława Piotrowska, PR manager Infor Biznes.

To kolejny polski wydawca wprowadzający tego typu rozwiązanie. Od kilku tygodni w serwisie VoD Telewizji Polskiej i przy transmisjach na Sport.tvp.pl użytkownikom korzystającym z adblocków przy wszystkich materiałach wideo wyświetlany jest przez cały czas odtwarzania komunikat zachęcający do wyłączenia adblocka. Z kolei Grupa Onet-RASP użytkownikom adblocków pokazuje tylko górną część strony głównej Onet.pl i blokuje niektórym dostęp do wszystkich treści w serwisach Plejada.pl i Business Insider Polska.

Według badania Gemius/PBI w listopadzie ub.r. Forsal.pl zanotował 609,7 tys. realnych użytkowników i 2,61 mln odsłon.

Autor:tw

KOMENTARZE(24)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas