Internet2021-03-11
8

Viaplay pokaże polską edycję „Fort Boyard”, zapowiada więcej programów niesportowych

Kadr z francuskiej edycji „Fort Boyard”Kadr z francuskiej edycji „Fort Boyard”

Platforma streamingowa Viaplay (należąca do NENT Group) jesienią br. pokaże nową polską edycję programu rozrywkowego „Fort Boyard”. To pierwsza niesportowa produkcja w ofercie Viaplay w naszym kraju.

Viaplay zapowiedziała, że za produkcję nowej edycji „Fort Boyard” będzie odpowiadał Endemol Shine Poland.

W programie weźmie udział 48 znanych osób, będą rywalizować w forcie na francuskim wybrzeżu Oceanu Atlantyckiego. Nazwiska uczestników i prowadzących mają zostać podane wkrótce.

- Naszą ambicją jest emisja lokalnych produkcji, zarówno fabularnych, jak i tych tworzonych w formacie ‘non-scripted’, które staną się jednym z filarów oferty Viaplay w Polsce. Legendarne programy, takie jak „Fort Boyard”, które z sukcesem wznowiliśmy na innych rynkach, są doskonałym pierwszym krokiem na drodze do pozyskania lokalnej publiczności - uzasadnia Filippa Wallestam, chief content officer NENT Group.

Firma zaznacza, że „Fort Boyard” to pierwszy „spośród wielu programów, których szczegóły zostaną wkrótce ogłoszone”.

„Fort Boyard” 12 lat temu w TVP2

„Fort Boyard” to format francuski, emitowany od 1990 roku. W programie biorą udział dwie drużyny złożone ze znanych osób, konkurują o zdobycie jak największej sumy pieniędzy.

Rywalizacja odbywa się w tytułowym forcie. Uczestnicy muszą rozwiązywać różnorodne zagadki oraz wykonywać zadania wymagające sprawności fizycznej.

W Polsce zrealizowano dotychczas dwie edycje „Fort Boyard”, pokazał je TVP2 jesienią 2008 i wiosną 2009 roku. Prowadzącymi byli aktorzy Katarzyna Glinka i Robert Gonera.

Według danych Nielsena pierwszą serię programu oglądało średnio 2,33 mln osób, dając TVP2 16,85 proc. udziału wśród wszystkich widzów i w 17,43 proc. w grupie 16-49.

 

Viaplay w Polsce od sierpnia z transmisjami piłkarskimi

W Polsce platforma Viaplay zostanie uruchomiona  w sierpniu br. W listopadzie ub.r. poinformowała o kupnie na cztery sezony praw do transmisji w naszym kraju piłkarskiej Bundesligi, której mecze obecnie można oglądać w Canal+ i Eleven Sports. Pozyskała też prawa do pokazywania meczów eliminacji w strefie afrykańskiej do piłkarskich mistrzostw świata 2022.

Natomiast w zeszły piątek Viaplay podała, że kupiła wyłączne prawa do transmisji w Polsce i kilku innych krajach piłkarskiej Ligi Europy i Ligi Konferencji przez trzy sezony: 2021/22, 2022/23 i 2023/24. W naszym kraju te rozgrywki można obecnie oglądać w Polsat Sport Premium. Nowa platforma będzie też transmitować spotkania trzech lig piłki nożnej kobiet.

W Polsce dostęp do Viaplay będzie kosztował 34 zł miesięcznie.

Autor:tw

Więcej informacji:Fort Boyard, Viaplay

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas