Turniej przygodowy "Fort Boyard", który Dwójka emituje w soboty o20.00, ma mniej widzów niż nadawane w tym czasie propozycjekonkurencji. Show obniżył też widownię stacji w porównaniu do ub.r. Mimo to nadawca jest zadowolony z wyników programu.
Trzy pierwsze odcinki "Fortu Boyard" oglądało w TVP 2 średnio1,98 mln widzów, co dało stacji 15,02 proc. udziału w grupie 4+ i16,66 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych AGB Nielsen MediaResearch. Rok temu w tym paśmie Dwójka radziła sobie lepiej wgrupie 4+ - miała 2,31 mln widzów i udział wynoszący odpowiednio16,44 proc., ale gorzej w grupie komercyjnej, gdzie wtedy jejudział wynosił 15,34 proc.
W czasie emisji programu TVP 2 jest dopiero na czwartym miejscuw rynku telewizyjnym. Wyprzedzają ją: TVP 1 (ma 3,3 mln widzów,którzy oglądają w tym czasie filmy fabularne), Polsat (2,92 mln,"Jak Oni śpiewają") i TVN (2,35 mln; "Niania", "Mam talent!",film).
Kierownictwo telewizyjnej Dwójki jest jednak zadowolone zwyników, jakie osiąga "Fort Boyard" i nie planuje zmiany pasma jegoemisji. - Nie jest to program emitowany na żywo, więc nie generujetylu emocji i już na starcie ma gorszą pozycję niż konkurenci -tłumaczy nam Jarosław Burdek, wicedyrektor TVP 2 odpowiedzialny zarozrywkę - "Fort Boyard" to rozrywka na światowym poziomie. Jestemprzekonany, że widownia programu będzie rosnąć, bo kolejne odcinkibędą jeszcze lepsze niż te dotąd pokazane - dodaje.
Z danych wynika, że show śledzą ludzie w różnym wieku, przedewszystkim kobiety, mieszkańcy ze wsi i średnich miast oraz osoby zwykształceniem podstawowym.
W każdym odcinku "Fort Boyard" bierze udział pięcioosobowadrużyna składająca się z zawodników o różnych predyspozycjach, wtym jednej gwiazdy. Ich zadaniem jest zdobycie pięciu kluczy, któreumożliwiają wejście do komnaty skarbów i rozszyfrowanie zagadkowegosłowa-kodu, które otwiera drogę do skrzyni z główną nagrodą.Program poprowadzą Robert Gonera i Katarzyna Glinka, awyprodukowała go ATM Grupa.
Widownia programu "Fort Boyard" odcinek poodcinku
Oglądalność konkurencji w czasie emisji "FortuBoyard"
Profil widowni programu