Internet2022-12-20
3

Producent „Fortnite’a” z 520 mln dol. kary. Chodzi o prywatność i płatności

Federalna Komisja Handlu USA nałożyła na koncern Epic Games grzywny w łącznej kwocie 520 mln dolarów. Zarzuciła firmie, że w grze wideo „Fortnite”, popularną m.in. wśród nastolatków, naruszono prywatność użytkowników i nakłaniano ich do zakupu wirtualnych atrybutów. Koncern w ramach ugody zapłaci kary.

Epic Games zgodnie z ugodą zawartą z Federalną Komisją Handlu (FTC) zapłaci 275 mln dolarów kary za naruszenie prywatności nieletnich użytkowników „Fortnite’a”. Nakazano firmie, żeby w grze czat tekstowy i głosowy zostały domyślnie wyłączone, zaznaczając, że dotychczas ustawienia domyślne były inne, mimo że zastrzeżenia w tej sprawie zgłaszali pracownicy koncernu.

Ponadto według FTC koncern proponował wszystkim graczom, także tym najmłodszym, ankiety na temat gry, tak żeby móc ją ulepszać. Tymczasem zgodnie z przepisami obowiązującymi w USA na pozyskiwanie wszelkich informacji od dzieci w wieku do 13 lat potrzeba zgody ich rodziców lub opiekunów prawnych.

Z kolei grzywna w kwocie 245 mln dolarów zostanie przeznaczona na zwroty pieniędzy użytkownikom za nieintencjonalne zakupy wirtualnych atrybutów w ramach „Fortnite’a”. Zdaniem FTC nieletnim dzieciom sugerowano, że dzięki takim atrybutom będą osiągać lepsze wyniki, a zakupy można było robić jednym kliknięciem, bez zgody rodziców. Natomiast profile graczy, którzy domagali się zwrotu takich płatności, były blokowane.

- Epic wystawił dzieci i nastolatków na ryzyko poprzez niedbałe praktyki ws. prywatności i konsumentów na milionowe koszty wskutek nielegalnych opłat z wykorzystaniem dark patterns - podkreślił w komunikacie Samuel Levine, dyrektor biura ochrony konsumenta w FTC.

Epic Games w swoim komunikacie zwrócił uwagę, że branża gier wideo zmienia się bardzo szybko, więc obowiązujące od lat przepisy nie nadążają za nowymi zjawiskami.

- Zaakceptowaliśmy porozumienie z FTC, ponieważ chcemy, żeby Epic był na czele ochrony konsumentów i zapewniał naszym graczom najlepsze doświadczenia - podkreśliła firma. Wyliczyła też zmiany, jakie w ostatnich latach wprowadzono w grze „Fortnite” w zakresie prywatności, a także płatności i ich zwrotów dla użytkowników.

„Fortnite” ma na całym świecie ponad 400 mln użytkowników.

Autor:tw

Więcej informacji:Epic Games, Fortnite

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas