Prasa2015-06-26
41

Fratria zwalnia dziennikarzy tygodnika „ABC”. „Tytuł pozostaje na rynku”

Część dziennikarzy z redakcji wydawanego przez Fratrię tygodnika „ABC” otrzymała w tym tygodniu wypowiedzenia. Wydawca zapewnia jednak, że tytuł nie znika z rynku. - Pracujemy nad kolejnym numerem - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Wojciech Biedroń, wicenaczelny pisma.


 

O zwolnieniach redakcja „ABC” dowiedziała się w środę. Niektórzy dziennikarze mają zakończyć pracę w wydawnictwie już w najbliższych dniach. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, część z nich sprawdzała szanse powrotu do poprzednich pracodawców, w tym do wydawcy dziennika „Fakt”.

Z ustaleń portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w redakcji tygodnika na pewno pozostaje Wojciech Biedroń, dotąd zastępca redaktora naczelnego Macieja Wośko, oraz dyrektor artystyczny Maciej Burzykowski. Obydwaj byli w przeszłości związani z „Faktem”.

Czy tabloidowy tygodnik „ABC” zniknie z rynku? Wydawca zaprzecza pogłoskom o likwidacji tytułu. - Projekt „ABC” jest i będzie kontynuowany. Ruchy kadrowe to w każdej redakcji normalne zjawisko - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Karnowski, członek zarządu Grupy Fratria ds. redakcyjnych  - Normalnie przygotowujemy kolejny numer - zapewnia nas Wojciech Biedroń. Nie udało nam się jednak ustalić, czy „ABC” nadal będzie się ukazywał w cyklu tygodniowym.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Tygodnik „ABC” został zgłoszony do ZKDP, ale wyniki jego sprzedaży nie są jeszcze dostępne. Własnych danych Fratria póki co też nie podaje. - Wydawca czeka na wyjaśnienie drobnych nieścisłości, wtedy zostanie wydany oficjalny komunikat w tej sprawie - tłumaczy nam Justyna Kraszewska z agencji Apella, obsługującej Fratrię.

„ABC” zadebiutowało na rynku w trzeciej dekadzie kwietnia br. Pismo z trzema grzbietami ukazuje się w każdą środę  w cenie 3,50 zł. Początkowy nakład wyniósł aż 500 tys. egz. (więcej na temat). W tym samym dniu w sprzedaży pojawił się konkurencyjny tygodnik „Od A do Z”, wydawany przez Ringier Axel Springer Polska, który również ma tabloidowy charakter, ale jest o złotówkę tańszy (więcej na ten temat).

Autor:Łukasz Brzezicki

KOMENTARZE(41)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas