Internet2023-10-24
11

Friz najpopularniejszym polskim youtuberem. Wyprzedził Blowka

Karol Wiśniewski, lepiej znany jako Friz, został najpopularniejszym polskim youtuberem pod względem liczby subskrybentów. Jako drugi po Blowku przekroczył poziom 5 mln.

Kanał youtube’owym Friza w niedzielę wieczorem przekroczył poziom 5,07 mln, wyprzedzając nieznacznie kanał Blowka. Jest na nim obecnie 790 materiałów, które łącznie zanotowały 2,46 mld odtworzeń. Najpopularniejszy - zamieszczony na początku 2020 roku teledysk do piosenki „Przejmujemy Jutuby” - obejrzano 72 mln razy.

Blowek jest pod tym względem daleko w tyle - 1,6 tys. klipów na jego kanale odtwarzano łącznie 1,13 mln razy.

Friz na YouTubie od 13 lat

Kanał Friza działa od jesieni 2010 roku. Youtuber w niedzielę zauważył na platformie X (dawniej Twitter), że w sumie zamieścił tam prawie 2 tys. materiałów. - Część to jakieś testowe wrzutki, wiec załóżmy ze realnych filmów jest 1500. To praktycznie robienie filmu co 3 dni... PRZEZ 13 LAT CAŁY CZAS. i to jest właśnie moja droga, czyli cholernie duża ilość pracy - podkreślił.

- Jako 14 letni gówniarz zaczynałem nagrywać pierwsze filmy i powiedzieć że wszyscy znajomi śmiali się to jak nie powiedzieć nic - w sumie nikt oprócz mnie w to nie wierzył... Ja jednak przez kolejnych 13 lat robiłem to dając z siebie 120%, bo czułem, że youtube to moja wielka pasja - stwierdził Friz.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/friz-i-jego-fenomen-stal-sie-idolem-mlodziezy-bo-sprawia-wrazenie-kolegi-z-sasiedztwa ##

- Dziś tj 22.10.2023 spełniam największe marzenie z tamtych lat i naprawdę płacze jak to pisze. To pierdola, jakaś cyferka, ale pokazuje moja drogę, poświęcenia i serducho jakie w tym zostawiłem, a to znaczy okropnie dużo - zapewnił. - Dziękuję wszystkim ludziom których spotkałem w trakcie tej przygody, ale tez WAM kochani, to wspólny sukces - zaznaczył.

W poniedziałek w zeszłym tygodniu kanał Friza przekroczył poziom 5 mln subskrypcji. Pułap 4,8 mln przekroczył natomiast w marcu br. Według danych z Socialblade tylko w zeszłym tygodniu zyskał ok. 60 tys. subskrybentów, a tydzień wcześniej - 50 tys.

Natomiast Blowek jako pierwszy polski youtuber osiągał kolejne pułapy liczby subskrybentów: na początku 2019 roku 4 mln, a w pierwszej połowie lipca br. - 5 mln.

 

Popularność Friza wystrzeliła kilka lat temu, gdy razem z grupą influencerów tworzył treści - wideo rozrywkowe, a także klipy muzyczne - jako Ekipa. Pod tą marką wprowadzono do sprzedaży m.in. lody produkowane przez spółkę Koral (były hitem w sklepach w 2021 roku), artykuły szkolne (produkowane przez Herlitz) oraz donuty dostępne w Biedronce. Latem ub.r. Friz ogłosił koniec Ekipy. - Wspólny projekt się kończy i każdy samodzielnie wybiera swoją następną drogę - zapowiedział.

Działalność biznesową Ekipy włączono do spółki Ekipa Holding, która wiosną ub.r. poprzez odwrotne przejęcie zadebiutowała na bocznym rynku warszawskiej giełdy. Friz jest jej największym akcjonariuszem, ma 41,21 proc. walorów.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W drugim kwartale br. Ekipa Holding zwiększyła przychody o 25 proc. do 13,86 mln zł, a przy minimalnym spadku kosztów operacyjnych jej rentowność netto poszła w górę ze 181,7 tys. zł straty do 2,28 mln zł zysku. Był to jej trzeci z rzędu kwartał z zyskiem netto.

Przy kursie 3,64 zł w poniedziałek w południe kapitalizacja Ekipy Holding wynosiła 148,5 mln zł. Prezesem firmy od stycznia br. jest jej mniejszościowy akcjonariusz Łukasz Wojtyca (Wujek Łuki).

Autor:tw

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas