Technologie2020-12-18
5

JR Holding wprowadzi Ekipę youtubera Friza na rynek giełdowy, obejmie 12 proc. jej akcji

Karol „Friz” Wiśniewski, fot. screen z InstagramaKarol „Friz” Wiśniewski, fot. screen z Instagrama

JR Holding ASI podpisał umowę ze spółką Ekipa założoną przez popularnego youtubera Karola „Friza” Wiśniewskiego w sprawie wsparcia we wprowadzeniu jej na warszawską giełdę. W zamian obejmie 12,01 proc. akcji firmy. Natomiast Ekipa rozmawia o współpracy w zakresie gier ze spółką T-Bull produkującą aplikacje mobilne.

List intencyjny dotyczący możliwej o współpracy JR Holding i Ekipa podpisały prawie miesiąc temu. Zapowiedziano wtedy, że Ekipa chce wejść na główny lub boczny rynek warszawskiej giełdy „poprzez połączenie z publiczną spółką akcyjną w ramach realizacji transakcji odwrotnego przejęcia”. JR Holding ma odpowiadać przy tym za doradztwo finansowe.

W środę JR Holding poinformował, że podpisał umowę z Ekipą. Zaznaczył, że tytułem wynagrodzenia „został zaproszony do przez EKIPA S.A. do prowadzonej emisji akcji realizowanej w ramach podwyższenia kapitału zakładowego tej spółki”. Docelowo ma mieć 12,01 proc. akcji Ekipy.

- Widzimy bardzo duże zainteresowanie rynku tym projektem, dlatego postanowiliśmy również zainwestować w niego nasz kapitał i stać się jednym z inwestorów. Jest to projekt technologiczny i rozrywkowy, więc pasuje do naszego portfela inwestycyjnego i przyjętej strategii rozwoju - uzasadnił January Ciszewski, prezes JR Holding ASI.

Spółka Ekipa została założona na początku listopada, jej prezesem jest Krzysztof Misiałkiewicz, natomiast Karol „Friz” Wiśniewski jest współwłaścicielem i członkiem rady nadzorczej.

Dlaczego firma chce być obecna na giełdzie? - W trakcie mojej kariery nauczyłem się kilku rzeczy. Najważniejsze z nich to aby stale się rozwijać oraz otaczać ludźmi, których darzysz zaufaniem. To właśnie dlatego zdecydowałem wraz z Ekipą, że wejście na giełdę jest dla nas świetnym pomysłem - uzasadnił Karol „Friz” Wiśniewski miesiąc temu. - Dodając do tego naszą rozpoznawalność oraz nowatorskie podejście do tematu gier otrzymujemy stabilny model biznesowy, który uskutecznimy w najbliższych miesiącach - zapewnił.

Ekipa rozmawia ws. gier z All In! Games i T-Bull

W środę poinformowaliśmy, że Ekipa zaczęła negocjacje z notowanym na giełdzie producentem i wydawcą gier All In! Games dotyczące współpracy przy przygotowaniu i wydaniu gry wideo. Umowę mają podpisać do końca stycznia.

Późnym wieczorem komunikat giełdowy o rozmowach z Ekipą opublikował T-Bull, producent aplikacji mobilnych. Podano, że strony „zamierzają współpracować w zakresie produkcji, wydawania i promocji gier na różnych platformach dystrybucji”.

Umowa ramowa szczegółowo określająca zasady współpracy ma zostać podpisana do końca stycznia.

T-Bull od jesieni 2016 roku jest notowany na rynku głównym warszawskiej giełdy. W ostatnich czterech kwartałach zanotował 7,35 mln zł przychodów sprzedażowych i 4,67 mln zysku netto, a w ub.r. - 6,58 mln zł przychodów i 2,1 mln zł zysku netto.

Kanał Friza z ponad 4 mln subskrybentów na YouTubie

Karol „Friz” Wiśniewski tworzy treści na YouTube’a od kilku lat. Początkowo zajmował się grami komputerowymi i mobilnymi, z czasem zaczął zamieszczać głównie nagrania lifestylowe i wideo typu „challenge”.

Obecnie kanał youtube’owy Friza ma 4,17 mln subskrybentów, opublikowano na nim ponad 530 materiałów, które zanotowały łącznie 1,6 mld odtworzeń. Twórca jest też obecny na Facebooku i Instagramie, współpracuje z siecią GetHero.

Dwa lata temu Friz założył grupę Ekipa, w której oprócz niego są inni youtuberzy, m.in. Tromba, Mini Majk, Wersow, Mixer, Poczciwy Krzychu, Murcix, Patec Wariatec, Marcysia i Kasia Bożek. Wiosną ub.r. zamieszali w jednym domu, żeby wspólnie tworzyć materiały. Każde z nich prowadzi własny kanał, natomiast kanał Ekipy ma 912 tys. subskrybentów i 36 mln odtworzeń filmów.

- Tylko w samym 2020 roku wszystkie filmy na kanałach Ekipy wygenerowały niemal 1,5 mld wyświetleń w serwisie YouTube, łączna liczba subskrybentów na wszystkich kanałach Ekipy oraz jej członków w serwisie YouTube to ponad 14 mln, a łączna liczba obserwatorów na wszystkich profilach członków Ekipy w serwisie Instagram to także ponad 14 mln - opisano w komunikacie T-Bull.

Twórcy Ekipy uruchomili też sklep internetowy Ekipatonosi.pl z promowanymi przez nich ubraniami i gadżetami.

Autor:tw

Więcej informacji:Friz, youtuberzy, JR Holding, T-Bull

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas