Reklama2019-09-27
10

„Małżeństwo. Droga naszego życia” w akcji Fundacji Mamy i Taty wspartej przez ministra sprawiedliwości (wideo)

Fundacja Mamy i Taty rozpoczęła kampanię społeczną pod hasłem „Małżeństwo. Droga naszego życia”. Akcję sfinansowano ze środków Funduszu Sprawiedliwości, którego dysponentem jest minister sprawiedliwości.

Celem akcji jest promowanie pozytywnego wizerunku małżeństwa. Marek Grabowski, prezes Fundacji Mamy i Taty, podkreśla, że dobrze funkcjonująca rodzina przyczynia się do ograniczanie przestępczości.

Kampania ma przekonywać, że małżeństwo nie jest wartością przestarzałą, ale fundamentem życia rodzinnego i skutecznym narzędziem profilaktyki przestępczości. - Przeanalizowaliśmy liczne polskie oraz międzynarodowe statystyki na temat przestępczości. Wyniki wskazują, że forma rodziny w jakiej wychowują się dzieci ma wpływ na ich późniejsze zachowanie w dorosłości. Jednocześnie, dane pokazują, że zgodne pożycie małżeńskie może uchronić współmałżonków od popełniania czynów przestępczych - tłumaczy Marek Grabowski.

- Dlatego jako Fundacja, zdecydowaliśmy się rozpocząć kolejną już kampanię promującą istotę życia w związkach małżeńskich. Aż 59 proc. Polaków uważa, że wiele małżeństw zbyt szybko podejmuje decyzję o rozwodzie. Rozpad związku nie tylko komplikuje życie małżonkom, ale przede wszystkim nieodwracalnie zmienia funkcjonowanie dzieci i ich późniejsze podejście do relacji - podsumowuje Grabowski.

- Rodzina i małżeństwo - bo to właśnie w małżeństwie i w rodzinie upatruje się pierwszego czynnika, który jest w stanie zapobiec przestępczości. To właśnie w rodzinie kształtuje się wartości i postawy, które później stają się nawykami. To rodzina pomaga, gdy jest taka potrzeba, rodzina dostrzega problemy jako pierwsza, rodzina kształtuje - powiedział IAR-owi Tomasz Mraz z Ministerstwa Sprawiedliwości.

 

Punktem wyjścia akcji są wyniki badań jakościowych i ilościowych zrealizowanych dla Fundacji Mamy i Taty przez firmę Maison & Partners. - Większość Polaków (61 proc.) uważa, że godne zaufania są osoby posiadające stabilne życie prywatne, czyli mające rodzinę i żyjące w małżeństwie, a osoby nieczujące odpowiedzialności za bliską osobę są częściej skłonne do popełniania przestępstw (48 proc. badanych) - opisuje Aleksandra Furman z Maison & Partners. - W opinii badanych, zgodne małżeństwo, w którym oboje rodziców ma kontakt z dzieckiem chroni przed przestępczością (59 proc.), natomiast dzieci z rozbitych rodzin są bardziej niż rówieśnicy narażone na podejmowanie ryzykownych zachowań (51 proc.) - dodaje.

Kampania potrwa trzy miesiące. Będzie realizowana przede wszystkim w telewizji oraz internecie (m.in. na stronie malzenstwo.mamaitata.org.pl).

Produkcją spotu zajęła się agencja Telescope, a zakup mediów odpowiada dom mediowy Mastermind. Kampania obejmuje telewizję (stacje z oferty Polsatu, TVN i TVP), Radio Plus oraz prasę (tytuły lokalne, "Fakt" i "Super Express").

To kolejna akcja społeczna Fundacji Mamy i Taty. Jesienią ub.r. prowadzono kampanię „Ratuj Rodzinę”, w 2017 roku „Fajnie być tatą”, a w połowie 2015 roku - szeroko krytykowaną kampanię „Nie odkładaj macierzyństwa na potem”.

Autor:tw

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas