Prasa2012-09-19
1

„Gala”, „Party” i „Show” ze wzrostami czytelnictwa, topowe tygodniki tracą

Wśród tygodników niezmiennie najchętniej czytany pozostaje „Tele Tydzień”, ale żaden tytuł z czołówki nie może pochwalić się wzrostem. Natomiast wśród dwutygodników liderem jest „Przyjaciółka”, a w czołówce zyskały pisma „Gala”, „Party” i „Show”.

Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl, w okresie od lutego do lipca br. po najchętniej czytany w Polsce “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 29,42 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,96 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane było przez 16,46 proc. respondentów (spadek o 1,77 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,40 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,09 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,49 proc. pytanych, o 0,28 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostał “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,67 proc. czytelników, mniej o 1,34 pkt. proc. niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Zobacz tabelę


Z kolei po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od lutego do lipca br., czyli poradnikową „Przyjaciółką” (Edipresse Polska) sięgało 14,80 proc. czytelników, o 1,86 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Wydawana także przez Edipresse “Pani Domu” utrzymała się na miejscu drugim, notując spadek czytelnictwa z 15,59 proc. do 14,64 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 1,39 pkt. proc. i wyniosło 13,24 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło jednak o 1,13 pkt. proc. do 10,05 proc.

Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska) zajęła miejsce piątą lokatę, a czytało ją 8,74 proc. respondentów (wzrost o 0,06 pkt. proc.). W pierwszej dziesiątce rankingu dwutygodników zyskały jeszcze „Party” i „Show”.

Zobacz tabelę



Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego do lipca 2011 na losowej próbie 24 492 przypadków i w okresie od lutego do lipca 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Autor:pp

Więcej informacji:PBC General

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas