Prasa2011-06-15
5

“Gala” przed relaunchem ze sprzedażą poniżej 60 tys. egz.- rynek pism people

W marcu br. w segmencie magazynów people swoją sprzedaż poprawiły “Show” i “Viva!”. Straciły za to lider segmentu “Party” oraz “Gala”, która zanotowała największy spadek. Jej sprzedaż w miesiącu przed relaunchem spadła poniżej 60 tys. egz.

Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika “Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) w marcu br. wyniosła 434 002 egz., czyli była o 1,5 proc. niższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się konkurencyjny magazyn "Show" (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w trzecim miesiącu 2011 roku wyniosła  374 237 egz. i było o 2,6 proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2010 roku.

Trzecią pozycję zajęła "Viva!" (Edipresse Polska), która zanotowała największy w zestawieniu wzrost - o 10,2 proc., a jej wynik sprzedażowy w marcu 2011 roku wyniósł 141 712 egz.

Największy spadek w rankingu zanotowała tradycyjnie “Gala” (G+J Polska), będąca jeszcze jedynym tygodnikiem w zestawieniu. W marcu br. sprzedawała się ona średnio w nakładzie 59 708 egz., czyli jej średnia sprzedaż ogółem była o 33,2 proc. niższa niż rok wcześniej. Jedno z wydań “Gali” w marcu br. było w sprzedaży przed dwa tygodnie, tak samo było rok wcześniej, ale wtedy numer podwójny kosztował aż 4,99 zł (w marcu br. 3,99 zł).

Od 18 kwietnia br. “Gala” stała się dwutygodnikiem i została odświeżona (więcej na ten temat). Dzięki temu tytuł zanotował wzrost rozpowszechniania płatnego razem - pierwsze dwa numery po relaunchu rozeszły się w nakładzie ok. 120 tys. egz. (dane wydawcy, poznaj szczegóły).

Zobacz tabelę


W marcu br. w porównaniu do lutego br. wszystkie magazyny z segmentu people zanotowały spadek sprzedaży. Największy, wynoszący aż 58,4 proc. dotknął “Vivę!”. 

Zobacz tabelę

* - “Gala” to jedyny tygodnik w zestawieniu. Pozostałe magazyny są dwutygodnikami.

Autor:pp

Więcej informacji:Gala, rynek magazynu people, Show, Viva!

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas