Internet 2015-07-31
1

Gazeta.pl wyprzedziła Interię w treściach audio-wideo, Onet przed Wirtualną Polską (TOP10)

Zdecydowanie najwięcej użytkowników i odtworzeń treści audio oraz wideo notują serwisy Grupy Onet-RASP na czele z portalem Onet.pl, które mają dużą przewagę nad Wirtualną Polską. Grupa Gazeta.pl po sporym wzroście w ostatnich miesiącach wyprzedziła Grupę Interia.pl.

W maju br. na stronach Grupy Onet-RASP z materiałów audio i wideo skorzystało 6,71 mln użytkowników (27 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 150,62 mln ich odtworzeń, a każdy oglądał je średnio przez 2:04 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Serwisy Grupy Wirtualna Polska miały o 1,33 mln użytkowników i 56,23 mln odtworzeń mniej, za to o 41 sekund dłuższy średni czas korzystania.

Pomiar streamów audio i wideo jest prowadzony w Megapanelu od sierpnia ub.r., przy czym korzysta z niego tylko część największych wydawców (po paru miesiącach zrezygnował Cyfrowy Polsat, za to dołączyła Gazeta.pl, a wiosną br. Telewizja Polska).

Na trzecim miejscu znalazła się Grupa Gazeta.pl, która jeszcze w marcu z 1,7 mln użytkowników i 21,16 mln odtworzeń treści audio-wideo była piąta, tuż za Grupą Interia.pl, natomiast w maju miała już 31,66 mln odtworzeń, o 13,8 mln więcej od Interii. Spore wzrosty liczby użytkowników zanotowały wszystkie grupy serwisów, co wynika z podwyższonej całkowitej liczby polskich internautów, na której oparte są od maja wyniki Megapanelu.

Zdecydowanie najlepsze statystyki średniego czasu korzystania z treści audio-wideo osiągają wydawcy mający serwisy i aplikacje radiowe: Grupa Interia.pl (ze stronami rozgłośni Grupy RMF) - 37:19 minuty, Grupa Allegro-GG (z Open.fm) - 55:56 minuty oraz Grupa ZPR Media (z serwisami stacji Eska i VOX FM) - godzina i 18:39 minuty.

Zobacz tabelę


Wśród serwisów liderem zasięgowym jest Onet.tv, w którym w maju 5,72 mln internautów wykonało 120,31 mln odtworzeń treści audio-wideo. WP.pl miała 4,98 mln użytkowników i 78,43 mln odtworzeń, a WP.tv - 1,65 mln użytkowników i 6,96 mln odtworzeń.

W Open.fm tylko 345,5 tys. internautów wykonało 28,58 mln odtworzeń (na jednego przypadło średnio 82,7 odtworzeń, podczas gdy na Onet.tv było to 21, a na WP.pl - 15,7).

Przeciętnie użytkownik Open.fm korzystał z treści audio-wideo przez 55:56 minuty, na Vod.tvp.pl - przez 22:24 minuty, a na VoD.pl - przez 11:22 minuty. Pozostałe serwisy zanotowały wyniki poniżej trzech minut.

Zobacz tabelę

Autor: tw

KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas