W październiku 2013 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pozostał „Fakt”. Wzrosty sprzedaży odnotowały tylko „Parkiet” i „Super Express”, a najwięcej straciły „GP Codziennie”, „Rz” i „Wyborcza”.
W październiku 2013 roku średnia sprzedaż ogółem dziennika „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 324 260 egz., co w porównaniu do października 2012 roku oznacza spadek wynoszący 7,15 proc. - wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Druga lokata należała do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w analizowanym okresie sprzedawało się średnio w liczbie 184 019 egz., po spadku o 16 proc.
Na ostatniej pozycji podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego wynik w październiku br. zwiększył się o 0,36 proc. do 155 028 egz.
Oczko niżej znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communications), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 16,03 proc. i wyniosła 62 785 egz. Tytuł ten zanotował drugi największy spadek w zestawieniu.
Natomiast największy spadek, wynoszący 25,15 proc., zanotowała zajmująca siódme miejsce „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średni sprzedażowy wynik w październiku br. wyniósł 23 050 egz.
Natomiast największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communications „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zwiększyła się bowiem o 9,81 proc. do 4 456 egz.
W październiku 2013 roku w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (o 3,82 proc.) pochwalić się mógł „Parkiet”.
Z kolei najwięcej (7,91 proc.) stracił tutaj „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Stało się tak, mimo że tytuł ten w lipcu br. został odświeżony (więcej na ten temat).