Prasa2014-01-22
28

„Gazeta Polska”, „Wprost” i „Newsweek” z coraz mniejszą sprzedażą

Shutterstock.comShutterstock.com

W listopadzie 2013 roku liderem sprzedaży wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”, a na drugie miejsce trafiła „Polityka”. Poza „Uważam Rze” największe spadki zanotowały „Gazeta Polska”, „Wprost” i “„Newsweek”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w listopadzie ub.r. wyniosła 142 685 egz. po wzroście o 1,54  proc. wobec listopada 2012 roku.

Na drugą pozycję z czwartej awansowała „Polityka” (Polityka). Jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 122 859 egz., czyli o 3,66 proc. więcej niż rok wcześniej. Tytuł zanotował wzrost, mimo że od połowy sierpnia ub.r. kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej.

Trzecie miejsce zajął „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), rok wcześniej plasujący się jednak na miejscu drugim. Zanotował on średnią sprzedaż na poziomie 114 713 egz., czyli o 11,53 proc. niższą niż rok wcześniej. “Newsweek” w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.

Na czwartej pozycji znalazł się magazyn „W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 82 745 egz. (w listopadzie 2012 r., gdy wchodził na rynek, nie był monitorowany przez ZKDP). Tygodnik ten w październiku ub.r. podniósł cenę do 5,90 zł. Oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 72 444 egz. uplasował się konkurencyjny “Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). Tytuł ten też zdrożał w październiku, ale tylko do 4,95 zł.

Największy spadek w listopadzie - tak jak we wcześniejszych miesiącach - zanotował tygodnik „Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w skali roku aż o 85,22 proc. i ostatecznie wyniosła 18 823 egz. Tytuł znalazł się na ósmym miejscu  (rok wcześniej był drugi). Dane ZKDP za listopad ub.r. obejmują ostatnie wydanie “Uważam Rze” w formule tygodnika oraz pierwsze, które pozostawało już na rynku przez miesiąc (więcej na ten temat).

Spory, wynoszący 27,17 proc., spadek zanotowała także „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Tygodnik uplasował się na miejscu siódmym ze średnim wynikiem na poziomie 49 783 egz. Trzeci największy spadek odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”), którego średnia sprzedaż ogółem spadła o 20,48 proc. do 52 368 egz. Znalazł się na pozycji szóstej.

Zobacz tabelę

 

 

 

 

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(28)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas