W lipcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska”.
Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w lipcu 2016 roku wyniosła 36 163 egz., czyli o 9,34 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 11,78 proc. do 33 735 egz.
Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w lipcu 2016 roku wyniosła 25 915 egz., po spadku o 9,03 proc.
Najwięcej straciła natomiast „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa), która w rankingu była 24 - ostatnia. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 17,55 proc. i ostatecznie wyniósł 2 893 egz.
Zobacz tabelęW lipcu br. w porównaniu do czerwca br. prawie wszystkie dzienniki regionalne zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa) - było to 13,32 proc.
Spadek odnotowały tylko dwa tytuły, a liderem pod tym względem była „Gazeta Pomorska”, która straciła 0,62 proc.
Zobacz tabelęDane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.