Prasa2016-09-08
1

„Gazeta Pomorska”, „Dziennik Zachodni” i „Głos Wielkopolski” na czele sprzedaży dzienników regionalnych

W lipcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w lipcu 2016 roku wyniosła 36 163 egz., czyli o 9,34 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 11,78 proc. do 33 735 egz.

Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w lipcu 2016 roku wyniosła 25 915 egz., po spadku o 9,03 proc.

Najwięcej straciła natomiast „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa), która w rankingu była 24 - ostatnia. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 17,55 proc. i ostatecznie wyniósł 2 893 egz.

Zobacz tabelę

W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. prawie wszystkie dzienniki regionalne zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa) - było to 13,32 proc.

Spadek odnotowały tylko dwa tytuły, a liderem pod tym względem była „Gazeta Pomorska”, która straciła 0,62 proc.

Zobacz tabelę

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas