Internet2013-02-20
2

„Gazeta Pomorska” i „Echo Dnia” najpopularniejszymi dziennikami regionalnymi w internecie

Serwisy „Gazety Pomorskiej” i „Echa Dnia” to najchętniej odwiedzane strony internetowe gazet regionalnych. Nieco mniej popularne są witryny „Dziennika Wschodniego”, „Kuriera Porannego” i „Gazety Codziennej Nowiny”.

Portal „Gazety Pomorskiej” w listopadzie ub.r. miał 561 tys. realnych użytkowników, a serwis „Echa Dnia” (oba dzienniki wydają Media Regionalne) - 550 tys. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Co więcej, ta druga witryna zanotowała prawie 22 mln odsłon i 610 tys. mobilnych, a przeciętny użytkownik korzystał z niej średnio przez ponad 28 minut, czyli najdłużej spośród wszystkich stron gazet regionalnych. 480 tys. użytkowników odwiedziło serwis „Dziennika Wschodniego”, a 410 tys. - witrynę „Kuriera Porannego”, która zanotowała, podobnie jak strona „Gazety Codziennej Nowiny”, ponad 10 mln odsłon.

Pod względem czasu spędzanego przez przeciętnego użytkownika najlepiej oprócz „Echa Dnia” wypadły serwisy „Głosu - Dziennika Pomorza”, „Gazety Codziennej Nowiny”, „Gazety Lubuskiej” i „Kuriera Lubelskiego”. W każdym z nich internauta przebywał przez ponad 20 minut.

>>> Wszystkie gazety regionalne straciły czytelników w 2012 roku

Stosunkowo mało popularne, w porównaniu ze sprzedażą wydań papierowych, są witryny „Dziennika Zachodniego” i „Expressu Ilustrowanego”. Ten pierwszy był w ub.r. liderem sprzedaży papierowej (średnio 57 tys. egz.), podczas gdy jego serwis w listopadzie odwiedziło tylko 308 tys. użytkowników, którzy wykonali na nim łącznie 3,4 mln odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez 6,3 minuty. Natomiast „Expressy Ilustrowany” przy sprzedaży papierowej na poziomie 39,5 tys. egz. zanotował przez miesiąc na swojej stronie 180 tys. real users i 3,5 mln odsłon. Również poniżej 200 tys. użytkowników miały strony „Głosu Wielkopolskiego” i „Dziennika Bałtyckiego”, których wydania papierowe sprzedawały się średnio w liczbie, odpowiednio, 38,5 i 34 tys. egz.

Serwisy „Dziennika Elbląskiego” (dziennikelblaski.pl) i „Super Nowości” (supernowosci24.pl) nie są ujęte w Megapanelu, natomiast stronę „Kuriera Szczecińskiego” (24kurier.pl) odwiedziło za mało uczestników tego badania, żeby można było oszacować ruch na niej.

>>> „Super Express” i „Fakt” zyskują w internecie, „Rzeczpospolita” w dół

Zobacz tabelę


Jednak ogółem gazety regionalne w internecie, inaczej niż na papierze, zyskały na popularności w skali roku. W listopadzie ub.r. serwisy 18 czołowych tytułów miały łącznie (bez uwzględnienia współodwiedzalności) 5,4 mln użytkowników i 113,46 mln odsłon (bez mobilnych). Tymczasem w październiku 2011 roku zanotowały 4,46 mln użytkowników i 90 mln odsłon.

Najbardziej w tym czasie wzrosła odwiedzalność serwisów „Gazety Pomorskiej”, „Kuriera Porannego”, „Gazety Wrocławskiej” i „Dziennika Zachodniego”. Pomorska.pl zyskała 170 tys. real users i 2,1 mln odsłon, Poranny.pl - 144 tys. real users i 3,7 mln odslon, GazetaWroclawska.pl - 179 tys. real users i 2,8 mln odsłon, natomiast DziennikZachodni.pl - 137 tys. real users i 1,4 mln odsłon.

W całym zestawieniu tylko serwis „Gazety Codziennej Nowiny” stracił przez rok ponad 20 tys. użytkowników (konkretnie 71 tys.), ale przy tym zyskał 1,3 mln odsłon. Kilkanaście tys. real users mniej niż przed rokiem miały witryny „Gazety Lubuskiej” i „Nowej Trybuny Opolskiej”, a ta pierwsza miała też 525 tys. odsłon mniej.

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas