Prasa2016-05-10
1

„Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży w I kwartale. Wszystkie dzienniki na minusie

W I kwartale br. pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych zajęła „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w I kwartale 2016 roku wyniosła 38 708 egz., czyli o 8,80 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,63 proc. do 35 126 egz.

Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w I kwartale 2016 roku wyniosła 27 786 egz., po spadku o 12,18 proc.

Natomiast najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa), która w rankingu była ostatnia. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 17,73 proc. i ostatecznie wyniósł 3 341 egz.

Zobacz tabelę

W marcu 2016 roku liderem również była „Gazeta Pomorska”, której średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszyła się o 7,45 proc. do 38 377 egz.

Drugi był „Dziennik Zachodni”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 34 458 egz., po spadku o 11,70 proc. Natomiast trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (27 322 egz.; w dół o 10,65 proc.).

Również i tutaj największy spadek odnotowała „Polska Metropolia Warszawska” - było to 16,21 proc. do 3 225 egz.

Zobacz tabelę


Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas