Prasa2015-10-07
5

„Gazeta Pomorska” wyprzedziła „Dziennik Zachodni”. „Kurier Szczeciński” z największym spadkiem

W sierpniu br. na pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych awansowała „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Kurier Szczeciński”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w sierpniu 2015 roku wyniosła 38 871 egz., czyli o 11,35 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednak tytuł ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugą lokatę spadł zaś „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 21,65 proc. do 35 926 egz.

Ostatnią pozycję podium zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w sierpniu 2015 roku wyniosła 28 024 egz., po spadku o 13,47 proc.

Zaś miejsce tuż za podium należało do „Expressu Ilustrowanego” (Polska Press Grupa). Średni wynik tego tytułu to 25 742 egz., po spadku o 18,72 proc.

Natomiast najwięcej stracił „Kurier Szczeciński” (Kurier Szczeciński), który w rankingu spadł z miejsca 17. na 18. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 22,14 proc. i ostatecznie wyniósł 10 530 egz.

Zobacz tabelę

W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mogła „Gazeta Lubuska” (Polska Press Grupa) - było to 8,96 proc.

Z kolei największy spadek, wynoszący 8,14 proc., odnotował „Dziennik Bałtycki” (również Polska Press Grupa).

Zobacz tabelę

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas