Prasa2016-03-07
0

„Gazeta Pomorska” wyprzedziła „Dziennik Zachodni”. Wszystkie dzienniki na minusie (styczeń 2016)

W styczniu br. na pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych awansowała „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił dziennik „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w styczniu 2016 roku wyniosła 39 085 egz., czyli o 10,33 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednak tytuł ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugą lokatę spadł zaś „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 20,43 proc. do 36 174 egz.

Ostatnią pozycję podium zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w styczniu 2016 roku wyniosła 28 424 egz., po stracie o 13,95 proc.

Natomiast najwięcej straciła „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM), która w rankingu spadła z miejsca 14. na 15. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 22,09 proc. i ostatecznie wyniósł 12 799 egz.

Zobacz tabelę

W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. prawie wszystkie dzienniki regionalne zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a  najwięcej straciło „Echo Dnia” (Polska Press Grupa) - było to 15,95 proc.

Największym wzrostem, wynoszącym 3,78 proc., pochwalić się mógł dziennik „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa).

Zobacz tabelę

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas