Prasa2015-07-07
1

„Gazeta Pomorska” wyprzedziła „Dziennik Zachodni”. Wszystkie dzienniki regionalne na minusie

W maju br. pozycja lidera średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych należała do „Gazety Pomorskiej”, która wyprzedziła „Dziennik Zachodni”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Kurier Poranny”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w maju 2015 roku wyniosła 41 156 egz., czyli o 11,86 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. W maju 2014 roku tytuł ten zajmował miejsce drugie.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z kolei na drugą lokatę spadł „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 19,86 proc. do 39 454 egz.

Ostatnią pozycję podium zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w maju 2015 roku wyniosła 29 742 egz., po spadku o 10,73 proc.

Zaś na miejsce tuż za podium spadł „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa). Średni wynik tego tytułu to 28 161 egz., po spadku o 16,25 proc.

Natomiast najwięcej stracił „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa), który w rankingu był 21. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 21,32 proc. i ostatecznie wyniósł 5 515 egz.

Zobacz tabelę

W maju br. w porównaniu do kwietnia br. prawie wszystkie dzienniki regionalne zanotowały spadku średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Echo Dnia” (Polska Press Grupa) - było to 11,14 proc.

Jedyny wzrost, wynoszący 2,99 proc., odnotowała „Gazeta Lubuska” (również Polska Press Grupa).

Zobacz tabelę

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas