Prasa2015-05-08
2

„Gazeta Pomorska” wyprzedziła „Dziennik Zachodni”. Wszystkie dzienniki regionalne na minusie w I kwartale 2015 r.

W I kwartale br. na pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych awansowała „Gazeta Pomorska”, która wyprzedziła „Dziennik Zachodni”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Współczesna”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w I kwartale 2015 roku wyniosła 42 437 egz., czyli o 8,29 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. W I kwartale 2014 roku tytuł ten zajmował miejsce drugie.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z kolei na drugą lokatę spadł „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,83 proc. do 41 631 egz.

Ostatnią pozycję podium zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w I kwartale 2015 roku wyniosła 31 639 egz., po spadku o 7,07 proc.

Tuż za podium uplasował się „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa). Średni wynik tego tytułu to 29 351 egz., po spadku o 12,64 proc.

Najwięcej straciła „Gazeta Współczesna” (Polska Press Grupa), która w rankingu była 20. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 17,79 proc. i ostatecznie wyniósł 6 797 egz.

Zobacz tabelę

W marcu 2015 roku pierwsze miejsce również zajęła „Gazeta Pomorska”, której średnia sprzedaż ogółem spadła względem marca 2014 roku o 8,49 proc. do poziomu 41 465 egz.

Druga pozycja należała do „Dziennika Zachodniego” (w dół o 11,61 proc. do 39 024 egz.), a trzecia do „Głosu Wielkopolskiego” (spadek o 6,96 proc. do 30 579 egz.).

Również i w tym ujęciu wszystkie dzienniki zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła zajmująca ósme miejsce „Gazeta Lubuska” (Polska Press) - było to 15,81 proc. do 20 194 egz.

Zobacz tabelę

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas