Prasa2016-01-12
3

„Gazeta Pomorska” znów przed „Dziennikiem Zachodnim” (dzienniki regionalne za listopad)

W listopadzie ub.r. na pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych awansowała „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił dziennik „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w listopadzie 2015 roku wyniosła 39 706 egz., czyli o 10,92 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednak tytuł ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugą lokatę spadł zaś „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa) (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 19,50 proc. do 37 440 egz.

Ostatnią pozycję podium zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w listopadzie 2015 roku wyniosła 28 893 egz., po spadku o 11,63 proc.

Natomiast najwięcej straciła „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM), która w rankingu spadła z miejsca 14. na 15. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 21,72 proc. i ostatecznie wyniósł 13 464 egz.

Zobacz tabelę

W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. prawie wszystkie dzienniki regionalne zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a  najwięcej straciła „Polska Gazeta Krakowska” (Polska Press Grupa) - było to 7,22 proc.

Jedynym wzrostem, wynoszącym 0,88 proc., pochwalić się mógł tylko „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa).
 

Zobacz tabelę


Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas