Internet2015-03-05
5

„Gazeta Wrocławska”, „Dziennik Zachodni” i „Echo Dnia” liderami dzienników regionalnych w internecie (TOP 15 serwisów)

Wśród stron internetowych dzienników regionalnych najpopularniejsze są serwisy „Gazety Wrocławskiej”, „Dziennika Zachodniego” i „Echa Dnia”. Witryny „Wrocławskiej” i „Głosu Wielkopolskiego” osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności w skali roku, za to nieznaczne spadki zanotowały strony „Echa Dnia” i „Gazety Pomorskiej”.

W grudniu ub.r. serwis „Gazety Wrocławskiej” odwiedziło 1,12 mln internautów (real users), którzy wykonali w nim 16,5 mln odsłon (w tym 3,23 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał ze strony średnio przez 10:21 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Strona jest zdecydowanym liderem wśród witryn dzienników regionalnych, ale tylko pod względem liczby użytkowników - w grudniu wyprzedziła kolejny w rankingu serwis „Dziennika Zachodniego o 270,3 tys. (czyli o 24,1 proc.). Z kolei najdłuższy średni czas korzystania przez każdego użytkownika osiągnęła witryna „Echa Dnia” - 27:07 minuty, a po 15-19 minut strony „Kuriera Porannego” (19:09), „Gazety Codziennej Nowin” (18:42), „Nowej Trybuny Opolskiej” (17:03), „Dziennika Wschodniego” (15:21), „Dziennika Bałtyckiego” (15:15) i „Gazety Lubuskiej” (15:06).

Z kolei w serwisie „Echa Dnia” użytkownicy wykonali 24,29 mln odsłon, co daje średnio 38,8 na każdego. W przypadku strony „Gazety Wrocławskiej” ten wskaźnik wyniósł 14,7, a dla serwisu „Gazeta Codzienna Nowiny” - 26,6.

Zobacz tabelę


Serwis „Gazety Wrocławskiej” w skali roku zyskał 379,4 tys. użytkowników i 8,11 mln odsłon (to wzrosty o 51,2 i 96,7 proc.), za to średni czas korzystania przez każdego odwiedzającego zmalał o 25 sekund (czyli o 3,9 proc.). Strona „Głosu Wielkopolskiego” zanotowała wzrosty o 208,9 tys. użytkowników, 3 mln odsłon i 15 sekund na każdego użytkownika (czyli o 69,1, 121,9 i 5,2 proc).

Za to witryna „Echa Dnia” straciła 163,3 tys. użytkowników (20,7 proc. w dół), a „Gazety Pomorskiej” - 119,6 tys. (17,6 proc. w dół). Oba serwisy zanotowały jednak więcej odsłon i dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzających niż rok wcześniej.

Zobacz tabelę

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas