Prasa2010-05-24
5

"Gazeta Wyborcza" i "Fakt" to najchętniej czytane dzienniki

Liderami czytelnictwa wśród dzienników pozostają bez zmian “Gazeta Wyborcza” i „Fakt”, a wśród wszystkich tytułów na czele jest „Tele Tydzień”. Niezmienni są też liderzy pozostałych kategorii. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Wśród dzienników liderami są „Gazeta Wyborcza” (Agora) z czytelnictwem na poziomie 14,47 proc. i tabloid „Fakt” (Axel Springer Polska) czytany przez 14,41 proc. respondentów. Dalej ze znacznie słabszymi wynikami plasują się: bezpłatne „Metro” Agory (6,69 proc.) i „Super Express” wydawany przez Muratora (6,49 proc.). 

 

Zobacz tabelę


Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce
– sięga po niego 34,86 proc. ankietowanych. W kategorii pism yellow największe czytelnictwo ma „Życie na Gorąco” (Bauer), wśród tygodników poradnikowych czołowe miejsca zajmują „Pani Domu” (Edipresse Polska) i „Chwila dla Ciebie” (Bauer). Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska).

Zobacz tabelę


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są niezmiennie dwa czasopisma, które wcześniej ukazywały się co tydzień: „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) i „Tina”
(Wydawnictwo Bauer). Zajmująca trzecie miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories.

Zobacz tabelę


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 13,22 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei „Claudia” (G+J Polska) jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a „Cztery Kąty” (Agora) – wśród miesięczników wnętrzarskich.

Zobacz tabelę


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Axel Springer Polska), po który sięga 4,13 proc. respondentów. 

 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2009 roku do marca 2010 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 189 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: „Teraz” (od października 2009 do lutego 2010, próba 4025), „21. wiek” (październik 2009, próba 20 183), „Weranda” i „Wróżka” (od października do grudnia 2009, próby po 12 142), „Sens. Poradnik psychologiczny” (od października 2009 do stycznia 2010, próba 8113).

Autor:pp

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas