Wpływy reklamowe dzienników w lutym 2008 roku wzrosły o 18,6 proc.Sporo zyskała 'Gazeta Wyborcza, 'Dziennik', 'Rzeczpospolita', 'Fakt'oraz 'Super Express' czyli rynek reklamy prasy codziennej wraporcie Wirtualnemedia.pl.
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zwiększyła w lutym 2008 roku cennikowewpływy z reklam do poziomu 81,87 mln zł, czyli o 9,3 mln zł wobecanalogicznego okresu 2007 - wynika z monitoringu gazet codziennychfirmy Expert Monitor przygotowanych dla portaluWirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce awansował dziennik "Polska" (Polskapresse),który zanotował przychody reklamowe na poziomie 25,86 mln zł (narynku od połowy października 2007). Trzecie miejsce przypadło dla"Rzeczpospolitej" (Presspublika) - 14,76 mln zł (wzrost o 1,91 mlnzł).
Tuż za podium uplasował się "Dziennik" (Axel Springer Polska),którego cennikowe wpływy z reklam wyniosły 13,17 mln zł (wzrost o4,96 mln zł).
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w lutym 2008roku 210 761 080 zł wobec 177 735 324 zł w 2007 roku (dane bezautopromocji).
Zobacz tabelę
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor
Podsumowanie wpływów reklamowych w lutym 2008 roku (zautopromocją)