Prasa 2015-05-06
31

„Gazeta Wyborcza” sprzedaje już poniżej 160 tys. egz. a „Przegląd Sportowy” poniżej 30 tys.

W marcu br. prawie wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem. Najwięcej - kolejny miesiąc z rzędu - stracił „Przegląd Sportowy”. Wzrost sprzedaży zanotował jedynie „Parkiet”.

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w marcu 2015 roku wyniosła 315 699 egz., czyli o 7,86 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 158 523 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 7,77 proc. Na trzecim pozycji uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w marcu br. zmalał o 2,84 proc. do 148 122 egz.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Czwarta w zestawieniu była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem spadła w ciągu roku o 1 proc. Dziennik ten w trzecim miesiącu br. sprzedawał się w liczbie 56 259 egz. Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w rankingu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 45 709 egz., po spadku o 6,31 proc.

Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 11,14 proc. i wyniosła 4 899 egz.

Z kolei największy spadek w zestawieniu - wynoszący 12,22 proc. - odnotował kolejny miesiąc z rzędu „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w marcu br. wyniósł 29 804 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.

Zobacz tabelę

Autor: Patryk Pallus

KOMENTARZE (31) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas