We wrześniu 2014 roku większość ogólnopolskich dzienników zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”. Z kolei wzrost odnotował tylko „Parkiet”.
Jak wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, najpopularniejszym dziennikiem w Polsce niezmiennie pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem we wrześniu 2014 roku wyniosła 321 572 egz., czyli 1,25 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 165 651 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 10,36 proc. Na ostatniej lokacie podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego średni wynik we wrześniu br. spadł o 3,89 proc. do 144 939 egz.
Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 6,21 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 54 945 egz.
Największy spadek w zestawieniu - wynoszący 17,78 proc. - odnotowała tradycyjnie „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika we wrześniu br. wyniósł 19 334 egz. W zestawieniu tytuł ten był siódmy.
Z kolei największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 18,96 proc. i wyniosła 4 511 egz.
Zobacz tabelę
We wrześniu br. w porównaniu do sierpnia br. większość dzienników zanotowała wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej - 6,15 proc. - zyskał „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes). Natomiast najwięcej stracił „Super Express” - było to 7,52 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.