Prasa2016-04-07
60

„Gazeta Wyborcza” z największym spadkiem sprzedaży, tylko „Gazeta Polska Codziennie” na plusie

W lutym br. niemal wszystkie dzienniki ogólnopolskie odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”, od której odszedł niemal co dziesiąty czytelnik. O prawie jedną piątą do góry poszła zaś sprzedaż „Gazety Polskiej Codziennie”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem liderującego w zestawieniu „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w lutym 2016 roku wyniosła 308 457 egz., czyli o 4,95 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 152 386 egz. utrzymała „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 9,34 proc. - najbardziej w zestawieniu. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 2,57 proc. do 143 218 egz.

Tuż za podium była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 3,80 proc. Dziennik ten w lutym br. sprzedawał się w liczbie 55 125 egz. Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 44 622 egz., po spadku o 1,44 proc.

Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 18,90 proc. i wyniosła 21 482 egz.

Zobacz tabelę


W lutym br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który zyskał 4,45 proc.

Bez zmian pozostał wynik „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - 10 050 egz. Reszta dzienników odnotowała spadki, a najwięcej w tym ujęciu stracił „Dziennik Gazeta Prawna”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 15,94 proc.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(60)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas