Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród wszystkich dzienników w maju br. był „Fakt”. W czołówce znalazły się gazety ogólnopolskie - top 35 tytułów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w maju 2016 roku wyniosła 276 051 egz., czyli o 9,78 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 141 652 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 9,22 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 5,35 proc. do 136 295 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 3,95 proc. Dziennik ten w maju br. sprzedawał się w liczbie 54 082 egz.
Prasa
|
„Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Super Express” i „Rzeczpospolita” z najniższą sprzedażą w historii (dane za maj)
|
Na szóstym miejscu, ze średnim wynikiem na poziomie 37 567 egz., znalazła się „Gazeta Pomorska” (Polska Press Grupa) - najwyżej sklasyfikowany dziennik regionalny w zestawieniu. Tytuł ten zanotował spadek o 8,72 proc.
Kolejną pozycję zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 10,99 proc. do 35 119 egz.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.