Internet2011-07-20
10

Gazety tracą również w internecie - na czele wyborcza.pl

W kwietniu br. wśród serwisów internetowych gazet ogólnopolskich najpopularniejsza była wyborcza.pl, przy czym w skali roku jej zasięg spadł prawie o połowę. Natomiast najwięcej odsłon generuje niezmiennie portal fakt.pl.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w kwietniu br. wyborcza.pl była jedynym serwisem gazety ogólnopolskiej, który odwiedziło ponad 2 mln użytkowników. Portal „Gazety Wyborczej” również jako jedyny przekroczył poziom 10 proc. zasięgu.

Portale tabloidów „Fakt” i „Super Express” miały po ok. 1,5 mln real users, przy czym ten pierwszy zanotował zdecydowanie najwięcej odsłon - prawie 43 mln. Serwisy „Rzeczpospolitej” i „Gazety Prawnej” odwiedziło po ponad 1 mln użytkowników. Natomiast witryny „Pulsu Biznesu”, „Przeglądu Sportowego” (sports.pl) i „Parkietu” osiągnęły po mniej niż 500 tys. real users.

>>> Dalej spada sprzedaż prasy. „Fakt w dół o 76 tys. egz

Zobacz tabelę

 
Liderująca w segmencie serwisów gazet ogólnopolskich wyborcza.pl zanotowała też największy spadek odwiedzalności w skali roku. Portal stracił ok. 1,5 mln użytkowników, przez co jego zasięg zmalał prawie o połowę.

Stosunkowo mniejsze spadki odwiedzalności dosięgły też pozostałe serwisy z tego segmentu. Portale „Faktu”, „Super Expressu” i „Rzeczpospolitej” straciły po ok. 300 tys. real users, a serwis „Gazety Prawnej” - ponad 60 tys. Minimalnie zmniejszyła się też liczba użytkowników serwisów „Pulsu Biznesu”, „Przeglądu Sportowego” i „Parkietu”.

Należy przy tym zaznaczyć, że w kwietniu ub.r. większa odwiedzalność serwisów gazet ogólnopolskich miała związek z katastrofą smoleńską.

>>> Jakie tytuły prasowe czytają Polacy? 

Zobacz tabelę


 

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas