Internet2013-07-18
3

Gazety w sieci: na czele „SE” i „Fakt”, w górę „GW”, „PS” i „PB”

Wśród serwisów internetowych gazet ogólnopolskich najpopularniejsze niezmiennie są strony „Super Expressu” i „Faktu”. W skali roku spore wzrosty odwiedzalności osiągnęły witryny „Gazety Wyborczej”, „Przeglądu Sportowego” i „Pulsu Biznesu”.

Dane z Megapanelu PBI/Gemius opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl pokazują, że w kwietniu br. serwis „Super Expressu” (Murator) odwiedziło 3,34 mln użytkowników, którzy wykonali w nim 35,91 mln odsłon i 2,45 mln odsłon mobilnych, a każdy spędził średnio 7 minut i 38 sekund. Witryna „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska”) zanotowała 410 tys. real users mniej, za to użytkownicy wykonali w niej 59,82 mln odsłon i 4,61 mln odsłon mobilnych, a każdy korzystał z niej przeciętnie przez 13 minut i 23 sekundy. Nieco więcej odsłon niż strona „Super Expressu” zanotował też serwis „Gazety Wyborczej” (Agora), mimo że odwiedziło go 900 tys. real users mniej. Na Wyborcza.pl przeciętny użytkownik spędził 22,5 minuty, czyli trzykrotnie więcej niż w przypadku SE.pl. Przypomnijmy, że na początku czerwca witryna „GW” została udostępniona w nowej wersji (zobacz szczegóły).

>>> E-wydania: „Puls Biznesu” wyprzedził „Gazetę Wyborczą”, „Rzeczpospolita” zyskała najwięcej

Po ponad milionie użytkowników miały w kwietniu serwis „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) i dwie strony związane z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes): Gazetaprawna.pl i Dziennik.pl (przy czym na tym drugim przeważają treści, które nie ukazują się w papierowych wydaniach „DGP”). Rp.pl i Dziennik.pl zanotowały po 15-17 mln odsłon i 10,5-12,5 minuty na użytkownika, czyli prawie dwa razy więcej niż Gazetaprawna.pl.

Wśród pozostałych stron zwraca uwagę to, że z serwisu „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) przeciętny użytkownik korzystał aż przez godzinę i 48 minut. To wynik prawie pięć razy lepszy niż drugiej pod tym względem strony „Gazety Wyborczej”.

>>> Allegro z GG przed Facebookiem, mocno w górę Google i Onet (Megapanel z kwietnia)

Witrynę „Parkietu” (Gremi Media) odwiedziło poniżej 70 tys. użytkowników, dlatego ich liczba nie została określona w Megapanelu PBI/Gemius. Strona „Naszego Dziennika” nie jest objęta audytem site-centric (dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują i ile czasu spędzają na niej internauci), natomiast serwis „Gazety Polskiej Codziennie” (gpcodziennie.pl) w ogóle nie jest objęty badaniem.

Zobacz tabelę


W skali roku tylko Dziennik.pl, Naszdziennik.pl i Parkiet.com zanotowały spadek liczby real users. Ten pierwszy serwis stracił nie tylko użytkowników (55 tys., to spadek o 4,9 proc.), lecz również 975 tys. odsłon (5,4 proc. w dół) i 19 sekund w przeliczeniu na użytkownika (2,4 proc. w dół).

>>> „Super Express” i „Gazeta Polska Codziennie” zyskały czytelników

Serwisy „Super Expressu” i „Faktu” co prawda zyskały użytkowników - pierwszy 490 tys. (wzrost o 17,3 proc.), a drugi 760 tys. (wzrost o 35,1 proc.), ale zanotowały sporo mniej odsłon i dużo krótszy czas przypadający na użytkownika. SE.pl stracił 5,24 mln odsłon (12,7 proc. w dół) oraz 5 minut i 10 sekund na użytkownika (40,4 proc. w dół), a Fakt.pl - 9,3 mln odsłon (spadek o 13,5 proc.) i 7,5 minuty na użytkownika (39 proc. w dół).

Również serwis „Rzeczpospolitej” chociaż zyskał 320 tys. real users (wzrost o 32,6 proc.), to stracił 4,3 mln odsłon (spadek o 22,6 proc.) i 8 minut na użytkownika (62,9 proc. w dół). Gazetaprawna.pl zanotowała 155 tys. real users i 530 tys. odsłon więcej niż przed rokiem (to wzrosty o 13,9 i 7 proc.), ale minutę mniej na użytkownika (spadek o 14 proc.). Natomiast witryna „Przeglądu Sportowego” miała 150 tys. real users i 2,31 mln odsłon więcej niż rok wcześniej (44,6 i 34,3 proc. w górę), ale 5 minut mniej w przeliczeniu na użytkownika (to spadek o 22,2 proc.).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2013 roku

Największy wzrost osiągnął serwis „Gazety Wyborczej”: 383 tys. real users (18,6 proc. w górę), 5,46 mln odsłon (17,8 proc. w górę) i 1,33 minuty na użytkownika (6,2 proc. w górę). Z kolei witryna „Pulsu Biznesu” zyskała 88 tys. real users (wzrost o 32,5 proc.) i 3,48 mln odsłon (63,5 proc. w górę), a przeciętny użytkownik korzystał z niej o 19 minut, czyli 21,3 proc. dłużej niż przed rokiem.

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas