Agencja Demo Effective Launching wygrała przetarg na opracowaniekoncepcji strategii marki Gdańsk do roku 2013.
Obecnie Gdańsk stoi przed tak ważnymi wyzwaniami jak organizacjaEURO 2012, powstanie Europejskiego Centrum Solidarności czystarania o miano Europejskiej Stolicy Kultury 2016. StworzenieStrategii marki Gdańsk do 2013 roku stało się więc niezbędne wkontekście właściwej koordynacji działań związanych z realizacjąpowyższych przedsięwzięć - mówi Anna Zbierska, kierownik ReferatuPromocji Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Nowo wyznaczona strategia definiuje najważniejsze składowe markiGdańsk o zasięgu lokalnym i globalnym. Plan komunikacji społeczneji marketingowej na lata 2008-2013 zawiera m.in. stworzenie zGdańska globalnej marki i metropolii nr.1 w tej części Europy.
Strategia marki Gdańsk ma za zadanie przyciągać ludzi:mieszkańców, aby tu zostali; turystów, aby do miasta chcieliprzyjeżdżać, a później wracać; inwestorów, aby znaleźli tu miejscena swój biznes; studentów, aby w Gdańsku uczyli się, a koniecstudiów nie kończył kontaktu z miastem - tłumaczy Jacek Sadowski,dyrektor generalny Demo.
Zwycięski projekt został opracowany przez zespół DziałuPlanowania Strategicznego Demp pod kierownictwem Macieja Dolaty iMoniki Hajdas.
W listopadzie rusza międzynarodowy projekt badawczy będącypierwszym etapem wdrażania strategii marki Gdańsk. Celem badaniajest poznanie percepcji Gdańska w oczach Polaków i Europejczyków.Badanie umożliwi także weryfikację koncepcji strategicznejzaproponowanej w ramach konkursu oraz stanowić będzie podstawę doopracowania całości strategii komunikacji miasta.
Partnerem i wykonawcą badań jest TNS OBOP.