Miesięcznik z wykrojami do szycia „Burda Style” znalazł się na liście magazynów zamykanych przez Burda Media Polska. Ostatecznie tytuł nie zniknie z polskiego rynku, bo jego wydawanie przejmie spółka Editions Dipa Burda, która wchodzi w skład grupy Hubert Burda Media.
Editions Dipa Burda z siedzibą we Francji odpowiada za wydawanie magazynów z segmentu crafting na kilku rynkach zagranicznych. To ta spółka od stycznia przygotowuje polską wersję „Burda Style”, która pozostanie w sprzedaży.
- Całość pracy wydawniczej i komercyjnej jest po stronie francuskiej spółki bez udziału dotychczasowej polskiej redakcji magazynu „Burda Style”. Wyłącznie dystrybucja oraz obsługa prenumeraty realizowana będzie przez Burda Media Polska - informuje Wirtualnemedia.pl Nina Żwirko z Burda Media Polska.
„Burda Style” to magazyn zawierający wykroje do szycia wraz z szczegółowym opisem i poziomem trudności. Magazyn powstał w Niemczech w 1949 r., a jego nazwa wzięła się od nazwiska Anny Burdy, która dostała w prezencie od męża małe bankrutujące wydawnictwo. Polska edycja pisma powstała w 1991 r.
Burda Media Polska zamknęła ponad 20 magazynów
Polska wersja „Burdy Style” miała zniknąć z rynku wraz z ponad 20 innymi magazynami, o których zamknięciu zdecydowała Burda Media Polska. Jest to efekt sytuacji na rynku, w tym rosnących kosztów druku i papieru. W związku z tym firma przeprowadziła zwolnienia grupowe - do końca roku pożegnała się z 71 pracownikami i kilkunastoma współpracownikami.
W portfolio Burda Media Polska pozostaje sześć magazynów drukowanych: „Viva!”, „Elle”, „Elle Decoration”, „Glamour”, „National Geographic Polska” i „National Geographic Traveler”.