Internet2018-07-05
0

Gemius wprowadza sprzedaż reklam w modelu programmatic

Z początkiem lipca Gemius wprowadził do swojej oferty możliwość sprzedaży powierzchni reklamowej w modelu programatycznym. Nowa funkcjonalność jest dostępna dla klientów którzy korzystają z adserwera AdOcean.

Gemius poinformował, że przygotował ofertę skierowaną do wydawców, którzy chcą korzystać ze zautomatyzowanego systemu sprzedaży swoich powierzchni reklamowych.

Firma zapowiada, że od tej pory użytkownicy AdOcean w jednym interfejsie mają dostęp zarówno do zaawansowanych rozwiązań adserwerowych, jak i technologii programmatic. Służy do tego nowy moduł adserwera AdOcean SSP.

- W ręce wydawców oddajemy narzędzie, które pozwoli w łatwy i przystępny sposób zarządzać powierzchnią reklamową i decydować o priorytetach – które miejsca reklamowe i odsłony powinny trafić do otwartej sprzedaży, a które pozostaną jedynie w sprzedaży bezpośredniej – tłumaczy w komunikacie Radosław Gołąb, dyrektor rozwoju biznesu reklamowego w Gemiusie. - Nasz system pozwala również na porównywanie cen pomiędzy ofertami programatycznymi oraz własnymi kampaniami i wybieranie tej bardziej opłacalnej dla wydawcy.

Nowa usługa dostępna jest od 4 lipca br. dla wszystkich użytkowników AdOcean na dziewiętnastu rynkach Europu Środkowo-Wschodniej, a także dla nowych klientów (istnieje możliwość korzystania jedynie z sekcji SSP, bez adserwera). Włączenie nowej usługi dostępne jest z dnia na dzień – wystarczy zgłosić zapotrzebowanie do lokalnego działu wsparcia technicznego. Na koncie użytkownika pojawią się nowe ustawienia dedykowane aukcjom Open RTB oraz zakładka ze statystykami SSP.

Jak wynika z raportu Zenith Optimedia, w ub.r. ponad połowa (59 proc.) globalnych wydatków na reklamę typu display została przeznaczona na zakup kampanii w modelu programatycznym. Przewiduje się, że do 2019 r. globalny udział w rynku programmatic wzrośnie do 67 proc. i do 40 proc. na rynku polskim.

Wejście w życie przepisów RODO spowodowało kryzys w segmencie programmatic, w krótkim okresie wydatki spadły o 25 do 40 proc. Teraz jednak sytuacja zaczyna się normować, a nakłady i przychody powoli rosną.

Autor:ps

Więcej informacji:Gemius, reklama, programmatic

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas