Internet2015-10-14
14

GG Network negocjuje sprzedaż komunikatora GG

Spółka GG Network została postawiona w stan likwidacji, w związku z czym pojawiły się pytania o przyszłość komunikatora GG. - Z pewnością jego przejęcie przez nowego właściciela nastąpi przed formalną likwidacją samej spółki, a rozmowy z zainteresowanymi toczą się cały czas. Intencją jest sprzedaż aktywów (w tym komunikatora GG) poza grupę Naspers - informuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Tomasz Jażdżyński, prezesa GG Network.

Informacje o przeniesieniu GG Network SA w stan likwidacji potwierdza wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym z początku października br. Wraz z jego ujawnieniem pojawiły się pytania dotyczące przyszłości komunikatora GG, którego operatorem jest GG Network.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Tomasz Jażdżyński, prezes GG Network, podkreśla, że obecne zmiany związane z likwidacją spółki są jedynie zabiegiem formalnym i nie oznaczają zamknięcia platformy Gadu-Gadu. - To wyłącznie ruch formalny. Ze względów wewnątrzkorporacyjnych spółka obecnie działająca pod nazwą GG Network SA zostanie formalnie zlikwidowana. Nastąpi to jednak dopiero po sprzedaży wszystkich aktywów spółki i nie wcześniej niż pod koniec przyszłego roku - wyjaśnia Tomasz Jażdżyński.

- Jednym z aktywów jest oczywiście komunikator GG i z pewnością jego przejęcie przez nowego właściciela nastąpi przed formalną likwidacją samej spółki - zapowiada Jażdżyński. - Będzie to koniec procesu dezinwestycji polegającego na sprzedaży niestrategicznych aktywów, jaki prowadzimy od dłuższego czasu (wystarczy wspomnieć sprzedaż Open.fm kilka miesięcy temu). Reasumując - kwestie formalne wokół spółki GG Network SA nie mają wpływu na los samego komunikatora GG - podsumowuje uspokajająco prezes GG Network.

Grupa Allegro, w której znajduje się spółka GG Network, a tym samym komunikator GG, już wcześniej pozbyła się niektórych swoich aktywów spoza segmentu e-commerce. W styczniu br. sprzedała Grupe Bankier.pl, w lutym br. - serwis Wykop.pl (kupiony 2,5 roku wcześniej), zaś w maju br. sprzedała Grupie Wirtualna Polska serwis radiowy Open.fm.

- Proces sprzedaży aktywów niestrategicznych trwa od dość dawna - rozmowy z zainteresowanymi toczą się cały czas. Intencją jest sprzedaż aktywów (w tym komunikatora GG) poza grupę Naspers. Dokładnie tak jak to się wcześniej stało np. ze spółką Bankier.pl czy serwisem OpenFM - potwierdza Tomasz Jażdżyński.

Odpowiedź prezesa GG Network pozostawia otwartą kwestię tego, kto mógłby być zainteresowanym kupnem GG. Oczywistymi kandydatami wydają się najwięksi wydawcy internetowi: Onet-RASP, Grupa Wirtualna Polska, Interia i Agora. Na nasze pytania w tej sprawie tylko dwie firmy odpowiedziały, i to wymijająco.

- Nie mamy do przekazania żadnych informacji w tej sprawie - poinformowała nas Agora. - Z zasady nie komentujemy plotek z rynku ani jakichkolwiek rozmów związanych z zakupem czy sprzedażą przedsiębiorstw - przekazała nam Katarzyna Halicka, rzeczniczka Grupy WP.

Komunikator Gadu-Gadu został uruchomiony 15 sierpnia 2000 r., jego twórcą był informatyk Łukasz Foltyn. Już pierwszego dnia na platformie zarejestrowało się 10 tys. użytkowników, a w czasach największej popularności w komunikatorze funkcjonowało kilkadziesiąt milionów kont. W 2008 r. GG zostało przejęte przez koncern Naspers, jednak w kolejnych latach komunikator tracił popularność, przegrywając konkurencję z największym rywalem - chatem Facebooka, co szczegółowo analizowaliśmy jesienią ub.r.

W GG Network cięcia wprowadzono już kilka lat temu. Jesienią 2012 roku przeprowadzono spore zwolnienia, a w połowie 2013 roku zamknięto serwis mikroblogowy Blip.pl, a strony Gadu-Gadu.pl i Ochyachy.pl połączono w 24.pl.

W sierpniu br. komunikator GG zanotował 2,42 mln użytkowników i 3,62 mln uruchomionych aplikacji (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych), wobec 3,22 mln użytkowników i 5,02 mln uruchomionych aplikacji rok wcześniej oraz 5,22 mln użytkowników i 7,74 mln uruchomionych aplikacji w sierpniu 2013 roku.

Z kolei wersja mobilna GG w sierpniu br. zanotowała 809,6 mln krajowych odsłon mobilnych, zapewniając większość ruchu mobilnego Grupie Allegro-GG (zobacz szczegóły).

Autor:ps

KOMENTARZE(14)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas