Internet2018-06-01
5

Globalnie jedna czwarta korzystania z mediów odbywa się w internecie mobilnym, w Polsce - 5 proc.

W br. 24 proc. czasu konsumpcji mediów przez ludzi z całego świata przypadnie na internet mobilny. W 2011 roku ten wskaźnik wynosił jedynie 5 proc., natomiast w 2020 roku wzrośnie do 28 proc. W Polsce obecnie jest to 5 proc., a za dwa lata będzie 6 proc. - prognozuje agencja mediowa Zenith.

Według analizy Zenith duże wzrosty korzystania z internetu mobilnego następują kosztem prawie wszystkich innych mediów. Największe spadki notuje prasa drukowana - od 2011 do 2018 roku czas poświęcany na czytanie dzienników zmalał globalnie o 45 proc., a w przypadku magazynów - o 56 proc. Jednak wiele tytułów prasowych rozbudowało swoją obecność w internecie, dzięki czemu osiągają tam wzrosty rekompensujące spadki w druku.

W latach 2011-2018 zmalał również czas korzystania z telewizji (o 3 proc.) oraz radia (o 8 proc.) Nadawcy telewizyjni i radiowi też poszerzają swoje oferty internetowe, ale muszą tam rywalizować z innymi platformami z treściami multimedialnymi, np. YouTube’em oraz serwisami VoD i streamingowymi.

Za to czas spędzony w kinach wydłużył się o 3 proc. Przy czym wolumenowo jest on znacznie krótszy niż w przypadku innych medów - w br. wynosi 1,7 minuty dziennie, a w 2020 ma mieć wartość 1,9 minuty. Według Zenith ten wzrost wynika z faktu, że właściciele kin polepszają komfort oglądania filmów, a producenci efektywniej promują swoje filmy.

Zenith szacuje, że w br. każdy człowiek na świecie dziennie będzie korzystał z mediów przez 479 minut, czyli o 12 proc. dłużej niż w 2011 roku. Do 2020 roku ten czas wydłuży się do 492 minut.

Globalnie już 24 proc. czasu korzystania z mediów przypada na internet mobilny, podczas gdy w 2011 roku było to tylko 5 proc. Za dwa lata ten wskaźnik ma zwiększyć się do 28 proc.

Tymczasem w Polsce udział internetu mobilnego wzrośnie z 5 proc. w br. do 6 proc. w 2020 roku. - - Polacy nadal najwięcej czasu poświęcają na słuchanie radia i oglądanie telewizji. I choć od 2015 roku czas spędzany na konsumpcji tych mediów stopniowo spada, to zarówno radio, jak i telewizja mają nadal wysokie, 37 proc. udziały w całościowej konsumpcji mediów - komentuje Anna Bartoszewska, dyrektor generalna Zenith.

Badanie Media Consumption Forecasts agencji Zenith jest oparte na danych z 63 rynków z całego świata. Agencja realizuje po raz czwarty, raport obejmuje dane od 2011 roku.

Autor:tw

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas