Reklama 2008-11-25
0

GM kończy współpracę z Tigerem Woodsem

Amerykański koncern motoryzacyjny General Motors (GM) poinformował, że zakończy swoją umowę sponsorską z najlepszym golfistą świata Tigerem Woodsem.

W związku z kryzysem gospodarczym GM boryka się ze sporymi problemami finansowymi i wszędzie szuka oszczędności. Ostatnio koncern zamroził sumę 2,1 miliarda dolarów, która miała zostać przeznaczona na globalne wydatki medialne, a także poprosił amerykański rząd o wsparcie, które pozwoliłoby mu uniknąć bankructwa - informuje serwis Adweek.

Trwająca od blisko dekady współpraca GM z Woodsem zostanie zakończona z końcem bieżącego roku. Koncern poinformował, że obie strony "zgodziły się na wzajemną i przyjazną separację, częściowo w wyniku chęci Woodsa spędzenia większej ilości czasu z rodziną, jako że oczekuje on narodzin swojego drugiego dziecka, ale również z powodu szukania oszczędności budżetowych w trakcie trudnej sytuacji ekonomicznej dla GM". Koncern już zapowiedział, że nie wykupi telewizyjnego czasu reklamowego w trakcie przyszłorocznego Super Bowl, a także gali rozdania Oskarów i Emmy.

Przez ostatnie dziewięć lat golfista wspierał produkty GM na całym świecie. W USA, Kanadzie i Chinach najczęściej promował markę samochodów Buick. Woods wciąż ma podpisane umowy sponsorskie z takimi markami jak Nike, EA Sports, Gatorade, American Express, Gillette i Tag Heuer, które przynoszą mu łącznie około 100 milionów dolarów rocznego zarobku.

źródło: Brandweek

Autor: km

Więcej informacji: GM, Tiger Woods

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas