Internet2020-10-10
1

Gmail liderem. WP przed Onetem, o2 przed Interią (TOP serwisów mailowych)

Wśród serwisów poczty elektronicznej w Polsce zdecydowanie najwięcej użytkowników ma Gmail, natomiast najwięcej odsłon notują witryny mailowe WP.pl i Onetu. W ciągu roku duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Gmail i Poczta.pl.

W sierpniu br. przeglądarkową wersją Gmaila, stanowiącą dział pocztowy domeny Google.com, odwiedziło 9,97 mln polskich internautów, co dało 36,6 proc. zasięgu. Użytkownicy wykonali w serwisie 311,39 mln odsłon, każdy średnio 31,2 - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Witryny mailowe WP.pl i Onetu mają dużo mniej odwiedzających niż Gmail, za to notują o wiele więcej odsłon. W pierwszej w sierpniu br. 6,56 mln internautów wykonało 643,81 mln odsłon (każdy średnio 98,2), a w drugiej 4,09 mln użytkowników wygenerowało 506,97 mln odsłon (przeciętnie 123,9 na odwiedzającego).

Serwis mailowy o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) zanotował 2,71 mln użytkowników i 231,02 mln odsłon, średnio 85,2 na każdego. Analogiczna witryna Interii (Grupa Cyfrowy Polsat) miała 2,63 mln użytkowników i 76,6 mln odsłon, a znacznie mniej popularny serwis pocztowy Gazeta.pl 298,4 tys. odwiedzających i 15,67 mln odsłon.

Na Poczta.pl (należy do Praca.pl) 224,2 tys. internautów wykonało 951,8 tys. odsłon, natomiast serwis mailowy Yahoo miał 148,5 tys. polskich użytkowników i 3,66 mln odsłon.

W ciągu roku Gmail osiągnął duży wzrost odwiedzalności - o 1,93 mln użytkowników (24 proc.) i 108,81 mln odsłon (53,7 proc.). Procentowo najmocniej poszły w górę wyniki Poczta.pl - liczba odwiedzających wzrosła ponad pięciokrotnie, a liczba osłon ponad czterokrotnie.

WP Poczta zyskała 242,6 tys. użytkowników (3,8 proc.), tracąc 4,68 mln odsłon (0,7 proc.), serwis mailowy Onetu zanotował wzrost o 44,5 tys. internautów (1,1 proc.) i 36,8 mln odsłon (7,8 proc.), a analogiczna witryna Interii - o 124,6 tys. użytkowników (5 proc.) i 4,97 mln odsłon (6,9 proc.).

Poczta o2 przy wzroście liczby odwiedzających o 2,9 tys. (0,1 proc.) straciła 16,34 mln odsłon (6,6 proc.), natomiast w serwisie mailowym Gazeta.pl ubyło 5,5 tys. internautów (1,8 proc.), a liczba odsłon zwiększyła się o 718,7 tys. odsłon (3,3 proc.).

Witryna mailowa Yahoo przed rokiem zanotowała w Polsce zbyt małą odwiedzalność, żeby oszacowano ją w badaniu Gemius/PBI.

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas