Reklama2014-10-13
1

Golden Drum: złoto dla VML i Havas Worldwide, Grand Prix dla Cheil

Podczas finałowej gali festiwalu Golden Drum agencja VML Poland otrzymała złoto za kampanię „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym”, a Havas Worldwide Warsaw - za „Alternatywny komentarz”, natomiast agencja Cheil Poland - nagrodę Good Cause Brand Grand Prix za akcję „Bardzo dobre maniery”. Ponadto sześć polskich agencji zdobyło srebrne nagrody.

Za akcję „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym” VML Poland zdobyła złoto w kategorii Kampanie zintegrowane. Akcja jest realizowana od lipca br. na zlecenie Fundacji PZU (zobacz szczegóły). Natomiast Havas Worldwide Warsaw przyznano złoto w kategorii Media za akcję „Alternatywny komentarz” przeprowadzoną dla Canal+Sport (więcej o niej).

Z kolei Cheil Poland za kampanię „Bardzo dobre maniery” otrzymała Good Cause Brand Grand Prix, nowo utworzoną w tym roku nagrodę dla akcji społecznych. Nagrodzona kampania została przeprowadzona dla Polskiego Czerwonego Krzyża (przeczytaj o niej więcej). Za tę akcję Cheil Poland zdobyła też srebro w kategorii Media.

Srebrne nagrody otrzymało w piątek również pięć innych polskich agencji: w kategorii Film - McCann Worldgroup za spot na rzecz podopiecznych Fundacji Dzieci Niczyje (obejrzyj go), w kategorii Prasa - Ogilvy & Mather Warsaw za reklamę „Fail Hitler” promującą studio postprodukcyjne Finishizer (zobacz ją), w kategorii Design - Walk za identyfikację marki Human to Business (więcej o niej), w kategorii Kampanie zintegrowane - agencja Next za kampanię Prince Polo z Islandczykiem w roli głównej (więcej o tej akcji), a w kategorii Komunikacja bezpośrednia - Isobar Polska za kartki witające zaginione osoby, poszukiwane przez Fundację Itaka.

Przypomnijmy, że na tegorocznym Golden Drum Cheil za „Bardzo dobre maniery” zdobyła już trzy złota, a Havas Worldwide Warsaw - jedno za „Alternatywny komentarz”. Ponadto McCann Worldgroup otrzymała Grand Prix, złoto i srebro za akcję „It wasn’t a game” (więcej o niej), 180heartbeats + Jung von Matt - Grand Prix za aplikację „Game is not over”, a Artegence - złoto za akcję „Stop torturom”.

Polskie agencje przesłały na festiwal 84 zgłoszenia. Przypomnijmy, że rok temu przy 121 zgłoszeniach otrzymały 12 nagród, w tym dwa Grand Prix i cztery złota (zobacz szczegóły).

Na tegorocznym Golden Drum najwięcej nagród zdobyła McCann Erickson, która ze 141 punktami za poszczególne nominacje i wyróżnienia otrzymała Złotą Sieć dla najlepszej agencji sieciowej, wyprzedzając Young & Rubicam (122 pkt), Geometry Global (92 pkt), DDB (61 pkt) i TBWA (45 pkt).

Wśród agencji niezależnych najwięcej nagród otrzymała rosyjska Voskhod, która z 80 pkt wyprzedziła Demner, Merlicek & Bergmann (41 pkt), Wien Nord (34 pkt), GMP Advertising (19 pkt) oraz polską 180heartbeats + Jung von Matt (16 pkt). Agencji Voskhod przyznano też nagrodę Złota Róża dla najlepszej agencji lokalnej (w tym zestawieniu wyprzedziła BV McCann Erickson Romania i TBWA\Istambuł), a jej dyrektor kreatywny Andrey Gubaydullin dostał Złoty Zegarek za kampanię „Włącz muzykę”.

Tytuł Brand Grand Prix otrzymał brytyjski operator telekomunikacyjny Vodafone (jego kampanie zdobyły 46 pkt), który wyprzedził SiammSiamm fashion store (44 pkt) i Polski Czerwony Krzyż (41 pkt).

Autor:tw

Więcej informacji:Golden Drum, VML Poland, Cheil Poland

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas