Telewizja2018-08-22
12

Producent „Projektu Lady” i „Iron Majdan” ze spadkiem wpływów o 23 proc. i 530 tys. zł straty

Małgorzata i Radosław Majdanowie w reality-show Małgorzata i Radosław Majdanowie w reality-show "Iron Majdan", fot. TVN

W ub.r. firma produkcyjna Golden Media Polska zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 22,9 proc. do 14,92 mln zł oraz 529,7 tys. zł straty netto (wobec 38,1 tys. zł zysku rok wcześniej). Spółka ma 2,48 mln zł zadłużenia długoterminowego.

Przychody sprzedażowe netto Golden Media zmalały z 19,36 mln zł w 2016 roku do 14,92 mln zł w ub.r. W ub.r. firma zajmowała się produkcją programów „Projekt Lady”, „Iron Majdan” i „Cała prawda o Iron Majdan” dla TVN, „Warsztat urody” dla TVN Style i „Darek Solo” w HGTV.

W swoim wcześniejszym dorobku ma m.in. „You Can Dance”, „Betlejewski. Prowokacje”, „Perfekcyjną Panią Domu”, „Warsaw Shore”, Misję pies” i „Żony Hollywood”.

Koszty produktów i usług sprzedanych przez Golden Media spadły z 16,94 do 13,04 mln zł, koszty sprzedaży - z 245,3 do 235,5 tys. zł, natomiast koszty ogólnego zarządu wzrosły z 1,86 do 2,14 mln zł.

Firma w ub.r. zatrudniała na etacie trzy osoby, ponadto jej stały zespół składa się z 14 osób związanych ze spółką umowami cywilnoprawnymi.

Wynik spółki ze sprzedaży pogorszył się z 319,7 tys. zł zysku w 2016 roku do 488,3 tys. zł straty w ub.r., natomiast wynik netto - z 38,1 tys. zł zysku do 529,7 tys. zł straty.

Golden Media na koniec ub.r. miała 2,48 mln zł zobowiązań długoterminowych z kredytów i pożyczek, wobec 2,53 mln zł rok wcześniej.

Firma obniża koszty i stawia na formaty zagraniczne

W sprawozdaniu zarząd Golden Media podkreślił, że w związku z dywersyfikacją i cyfryzacją rynku telewizyjnego w Polsce coraz istotniejszy jest segment stacji tematycznych. - Wciąż ważna będzie współpraca z kanałami tematycznymi, których znaczenie rynkowe oraz budżety rosną. W efekcie tych działań spółka uzyskała kolejne zamówienie od kanału TVN Style i HGTV - opisano.

- Kolejnym strategicznym działaniem, w związku z obniżeniem budżetów produkcyjnych u nadawców będzie ograniczenie kosztów własnych działania spółki, w efekcie czego w 2018 roku powinny zwiększyć się marże produkcyjne - dodało kierownictwo Golden Media.

Zapowiedziało też, że firma „wciąż będzie pozyskiwać najciekawsze formaty programów telewizyjnych za granicą, a także skupi się nad rozwojem własnych pomysłów programowych”.

Autor:tw

Więcej informacji:Golden Media Polska

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas