Internet2017-06-30
1

Google planuje wprowadzenie reklam w środowisku wirtualnej rzeczywistości

Należące do Google laboratorium Area 120 pracuje nad stworzeniem formatu reklam działających w środowisku wirtualnej rzeczywistości. Interaktywne elementy promujące marki umieszczone w przestrzeni VR są obecnie testowane na platformach Cardboard, Daydream VR oraz Gear VR.

Google chce w przyszłości zaoferować markom oraz twórcom treści w technologii VR możliwość reklamowania konkretnych produktów w sposób przystosowany do środowiska wirtualnej rzeczywistości. Nad tego typu formatem pracuje Area 120 - należące do Google laboratorium skupione nad najbardziej innowacyjnymi technologiami.

Inżynierom z Area 120 udało się na razie zaprojektować przykładowy element dający pojęcie o tym, jak w przyszłości może wyglądać reklama w VR. Jest to sześcian, który po wirtualnym dotknięciu go przez użytkownika gogli VR lub dłuższym zatrzymaniu na nim wzroku rozwija się w baner promujący konkretny produkt lub markę.

Po zakończeniu prezentacji reklama powraca do wyjściowej kostki prezentując użytkownikowi przycisk pozwalający np. na dokonanie zakupu czy zainstalowanie reklamowanej aplikacji.

Na razie nie wiadomo kiedy Google miałby wprowadzić swoje nowe rozwiązania reklamowe w środowisku VR. Inżynierowie Area 120 testują opracowywany format na kilku platformach sprzętowych – Google Cardboard, Daydream VR oraz Gear VR.

 

 

Autor:ps

Więcej informacji:VR, reklama, Google, Area 120

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas