Internet2015-05-18
1

Google wprowadzi przycisk „Kup” w wynikach wyszukiwania

W ciągu najbliższych tygodni koncern Google zamierza wprowadzić w mobilnych wynikach wyszukiwania przycisk „Kup” ułatwiający zamawianie towarów w sklepach internetowych.

Informacji tych nie potwierdził na razie Google - zostały one podane przez dziennik „The Wall Street Journal” na podstawie rozmów z pracownikami koncernu, którzy chcieli zachować anonimowość.

Według tych doniesień przycisk „Kup” miałby pojawić się w przeciągu najbliższych tygodni, ale tylko w mobilnej wersji wyszukiwarki oraz w wypadku sponsorowanych bądź płatnych wyników.

Po kliknięciu na przycisk „Kup” klient zostanie przeniesiony na inną stronę Google, na której będzie mógł potwierdzić zamówienie konkretnego towaru, wybrać jego rodzaj i parametry, a także sposób płatności i dostawy. Realizacją dokonanego w ten sposób zamówienia będzie się już zajmował sprzedawca, który oferuje produkt.

Jednym z pierwszych sklepów, które mają przystąpić do nowego projektu Google jest sieć handlowa Macy’s, nazwy pozostałych partnerów pozostają tajemnicą. Z informacji posiadanych przez „Wall Street Journal” wynika, że przycisk „Kup” nie pojawi się w wyszukiwarce desktopowej, a w mobilnej jego zastosowanie zostanie na razie ograniczone do niewielu towarów.

Według obserwatorów rynku e-commerce w USA eksperyment Google z opcją „Kup” może oznaczać, że koncern z Mountain View chce zacząć konkurować w segmencie internetowego handlu z takimi graczami jak Amazon czy eBay.

Google nie skomentował doniesień „Wall Street Journal”.

Autor:ps

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas