Prasa2015-04-20
11

„Gość Niedzielny” na czele tygodników opinii, „Gazeta Polska” i „Do Rzeczy” dalej mocno tracą

W lutym 2015 roku większość tygodników opinii zanotowało spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciły jak zwykle „Do Rzeczy” i „Gazeta Polska”. Mocno do góry poszła sprzedaż „Wprost”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w lutym 2015 roku wyniosła 140 802 egz. Było to o 2,08 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 1,98 proc. do 115 496 egz. - jednocześnie był to najmniejszy spadek w zestawieniu. Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w lutym br. zmniejszyła się o 5,52 proc. i wyniosła 110 896 egz.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 74 994 egz., po spadku o 4,82 proc.

Z miejsca szóstego na piąte awansował tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) Jego średni wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 31,24 proc. do 68 152 egz. Ten wzrost to głównie skutek publikacji o Kamilu Durczoku (dowiedz się więcej).

Największy spadek w lutym br., wynoszący 24,37 proc., zanotował plasujący się  na siódmej pozycji tygodnik „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 36 844 egz. Niewiele mniej straciło „Do Rzeczy” (Orle Pióro) - jego średni wynik spadł o 23,39 proc.

Zobacz tabelę

W lutym br. w porównaniu do stycznia br. większość tygodników opinii zanotowało wzrosty. Najwięcej zyskał „Wprost” (56,48 proc.), a najwięcej straciła „Polityka” (7,24 proc.).

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:mk

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas