Największe tygodniki opinii zamknęły styczeń 2010 r. spadkiem sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Liderem był "Gość Niedzielny", najwięcej - aż 34 proc. - stracił "Wprost" - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem "Gościa Niedzielnego" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny) w styczniu w 2010 r. wyniosła 139 693 egz., czyli o 7 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu 2009 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Tuż za "GN" uplasowała się "Polityka" ze sprzedażą ogółem na poziomie 134 537 egz. (spadek o 8 proc.).
Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się w ilości 104 459 egz. (spadek o 1 proc.). Na czwartej pozycji uplasował się "Wprost" (AWR "Wprost"), który miał sprzedaż mniejszą o 34 procent niż w styczniu 2009 roku.
Zobacz tabelę
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w styczniu 2010 r. sprzedała się w ilości 336 351 egz. (wzrost o 7 proc.).