Sprzedaż tygodników opinii poleciała w kwietniu ostro w dół. Najmniej ucierpiała "Polityka", najwięcej "Newsweek Polska".
"Polityka" odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w kwietniu 2006 i umocniła się na pozycji lidera - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Średnia sprzedaż "Polityki" ("Polityka" Spółdzielnia Pracy) wyniosła 177 613 egz. (spadek o ponad 13 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2005 roku). Drugie miejsce zajął tygodnik "Wprost" (AWR "Wprost"), który zanotował ponad 30 proc. spadek sprzedaży.
Na trzecim miejscu znalazł się "Gość Niedzielny" - 141 806 sprzedanych egzemplarzy, który na czwartą pozycję zepchnął "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) ze sprzedażą 135 141 egz. (spadek o prawie 50 proc.).
Jak przypomina "Gazeta Wyborcza" dane kwietniowe trudno ze sobą porównywać - w zeszłym roku Polacy kupowali dużo więcej gazet i czasopism ze względu na śmierć i pogrzeb Jana Pawła II. Wydawcy tygodników tłumaczą spadki ogólną tendencją na rynku prasowym - czytelników, we wszystkich segmentach, podbiera internet. W kwietniu tygodnikom było też o tyle trudniej, że zaostrzyła się konkurencja między dziennikami, które mocniej zaczęły się promować w związku z wejściem na rynek nowego gracza "Dziennika" (wydawanego - podobnie jak "Newsweek" - przez Axel Springer Polska). Co więcej, "Gazeta Wyborcza" kilka dni przed debiutem nowego tytułu obniżyła cenę do 1,5 zł. Zaś każdy z głównych tygodników kosztuje po 4,5 zł.
Zobacz tabelęSDNUM="1045;" SDVAL="2006">2006