Internet2021-06-23
6

Węglarczyk: gość wycofał się z wywiadu w Onecie, bojąc się ataku „Wiadomości”

Bartosz Węglarczyk, fot. Onet.plBartosz Węglarczyk, fot. Onet.pl

Redaktor naczelny Onetu Bartosz Węglarczyk stwierdził, że „zagraniczny gość”  wycofać się z rozmowy z dziennikarzami tego portalu. Powód: miał wystraszyć się „ataku Wiadomości TVP”. - Gratuluję Jackowi Kurskiemu niebywałego wpływu - skomentował Węglarczyk.

Szef Onetu nie podał bliższych informacji: nie wiadomo, kto miałby być tym gościem, ani w jakim programie miał gościć.

- Zagraniczny gość odwołał właśnie wizytę w Onecie, bo wystraszył się ataku Wiadomości TVP za to, że krytykuje polską władzę. Gratuluję Jackowi Kurskiego niebywałego wpływu, chyba nigdy wcześniej w historii TVP nie miała tak dużej władzy - skomentował Bartosz Węglarczyk na Facebooku.

Dodał, że mógłby uczyć się od obecnego prezesa TVP szef nadawcy z czasów PRL, Maciej Szczepański. - Podobnie jak Kurski zawarł deal z widzami PRL-owskiej TVP: dam wam dużo seriali, koralikowych imprez i sportu, a wy będziecie w zamian za to oglądać moją propagandę - napisał Węglarczyk.
 

 

Szef Onetu ocenił, że władza Jacka Kurskiego wynikać ma „z bezmiaru hejtu, jaki wylewa się każdego dnia z Wiadomości”. - Hejt w odpowiedniej ilości zawsze działa, bo mało jest ludzi, którzy wytrzymują tak olbrzymią presję kłamstwa, obłudy i właśnie mowy nienawiści. Łatwiej jest odpuścić i schować się. Wszystko to oczywiście służy efektowi mrożącemu i autocenzurze. Lepiej nie mówić, nie pisać, siedzieć cicho, a będzie spokój. To działa, czego dowody widzimy coraz częściej - skonkludował.

Z tegorocznych badań zrealizowanych dla Reuters Institute RMF FM wynika, że z mediów Polacy największym zaufaniem darzą RMF FM, które wyprzedza TVN, Polsat News, Radio ZET i Onet. Najmniejsze zaufanie wśród Polaków wzbudzają Telewizja Polska, „Gazeta Polska” i „Super Express”. TVP w tegorocznej edycji (jako jedyna marka) ma więcej ocen negatywnych niż pozytywnych. Udział respondentów ufających TVP zmalał z 43 do 36 proc., a tych nieufających nadawcy zwiększył się z 39 do 46 proc.

Według danych Nielsen Audience Measurement w maju br. główne wydanie „Wiadomości” oglądało średnio 2,38 mln widzów (18,4 proc. mniej niż przed rokiem), z czego 1,88 mln w TVP1, a 503,7 tys. w TVP Info.

Jak wynika z badania Mediapanel, w maju serwisy Grupy Ringier Axel Springer Polska odwiedziło 21,64 mln użytkowników (spadek z 21,92 mln miesiąc wcześniej), co dało 74,5 proc. zasięgu. Sam Onet.pl miał 17,49 mln użytkowników (spadek z 18,03 mln) i 60,2 proc. zasięgu.

Autor:jk

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas