Internet2017-11-25
3

„Gra o tron” najchętniej oglądanym serialem w internecie w Polsce. „Belfer” w czołówce

Najchętniej oglądanym serialem w Internecie w Polsce jest „Gra o tron”. Podium uzupełniają „Wikingowie” i „The Walking Dead”, a oczko niżej znalazł się „Belfer”, czyli najpopularniejszy polski tytuł - Są produkcje, które budują o wiele większe zasięgi w internecie niż w telewizji - mówiła podczas konferencji VideoWars by ScreenLovers Joanna Nowakowska, prowadząca blog ScreenLovers.

Ponad 7 mln e-widzów oglądało w Polsce „Grę o tron” - wynika z badania przeprowadzonego przez agencję mediową MEC, którego wyniki podano na konferencji VideoWars by ScreenLovers. Badanie zrealizowano na próbie internautów w wieku 16+ w październiku tego roku.

Na drugim miejscu zestawienia uplasowała się produkcja „Wikingowie”, która w sieci dotarła do 5 mln osób. Podium uzupełnia „The Walking Dead” z wynikiem na poziomie 4,4 mln oglądających.

Oczko niżej znalazł się „Belfer”, czyli najpopularniejsza polska produkcja. Aż 4,4 mln internautów twierdzi, że go oglądało.

Czołową piątkę uzupełnia produkcja „Jak poznałem waszą matkę?” z zasięgiem w sieci na poziomie 4,3 mln osób.

W top 9 znalazły się jeszcze takie produkcje, jak: „House of Cards” (3,9 mln), „X-Files” (3,7 mln), „American Horror Story” (2,8 mln) oraz polski serial „Pakt” (2,6 mln; w telewizji 0,2 mln).

Dla porównania, telewizyjny zasięg „Gry o tron” w okresie od listopada 2016 roku do października 2017 roku w grupie 16+ wyniósł 2 mln osób (dane Nielsen Audience Measurement; RCH 10 min). Wynik „Wikingów” to 1,2 mln, „The Walking Dead” - 1,4 mln, „Belfra” - 0,7 mln, a „Paktu” - 0,2 mln.

- Zestawiliśmy bardzo „liberalnie” policzony zasięg telewizyjny z popularnością w sieci, ze świadomością, że nie są to w pełni kompatybilne wskaźniki. Dane pochodzą z różnych badań, realizowanych na innych grupach i z pomocą innych metodologii. Pozwalają one jednak ocenić skalę popularności produkcji w różnych mediach i widać na ich podstawie, że produkcje serialowe premium budują o wiele większe zasięgi w internecie niż w telewizji - mówiła Joanna Nowakowska ze ScreenLovers.

Kultowa „Gra o tron” jest również najchętniej wyszukiwanym i komentowanym serialem w sieci w naszym kraju. Z danych udostępnionych ScreenLovers przez firmę Parrot Analytics wynika, że w pierwszym półroczu 2017 roku na ta produkcja odnotowała 4,55 mln tzw. demand expressions (jest to wskaźnik opracowany przez Parrot Analytics agregujący takie czynniki, jak m.in. kupienia serialu, ściągnięcia, obejrzenia, wyszukiwania jego nazwy w sieci czy komentowanie go).

Tuż za „Grą o tron” z wynikiem na poziomie 4,48 mln demand expressions znalazła się rodzima produkcja „Belfer”.

Podium uzupełniają „Wikingowie” (3,95 mln), a czołową dziesiątkę zestawienia uzupełnia „Pakt” (2,03 mln).

- Na uwagę zasługuje fakt, że seriale „Belfer” i „Pakt” nie miały premier w pierwszym półroczu 2017 roku, a mimo tego znalazły się w tym zestawieniu. Oznacza to, że polscy widzowie są ogromnie zainteresowani wysokiej jakości rodzimymi produkcjami - komentowała Nowakowska. - Warto również zwrócić uwagę na to, że wszystkie seriale z top 10 to produkcje telewizyjne. Dopiero w drugiej dziesiątce zaczynają się pojawiać seriale SVOD - mówiła Joanna Nowakowska na konferencji ScreenLovers.

Autor:mk

Więcej informacji:Gra o tron, Belfer, Pakt, seriale w sieci

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas