Greg Joswiak został mianowany starszym wiceprezesem koncernu Apple odpowiedzialnym za globalny marketing firmy. Zastąpił na stanowisku Phila Schillera, który będzie zarządzał sklepem App Store oraz eventami organizowanymi przez Apple i podlegał bezpośrednio Timowi Cookowi, szefowi koncernu.
Apple jest jedną z firm, które nie ucierpiały z powodu pandemii koronawirusa. Firma ma za sobą rekordowy drugi kalendarzowy (i trzeci fiskalny) kwartał 2020 r. Przychody firmy wyniosły prawie 60 mld dol., co oznacza wzrost o 11 proc. w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. Firma sprzedała trochę więcej iPhone’ów niż przed rokiem, ale hitami sprzedażowymi były Maki i iPady.
Personalne roszady w Apple
Teraz poinformowano o zmianach w najwyższym kierownictwie Apple. Greg Joswiak, który od 20 lat pracuje w firmie, brał udział we wprowadzaniu pierwszych modeli iPoda i iPhone’a, a w ostatnim okresie współkierował segmentem marketingowym został mianowany starszym wiceprezesem odpowiedzialnym za globalny marketing Apple.
Czytaj także: Apple podzieli rynkową premierę nowych iPhone'ów na dwa etapy?
Greg Joswiak zastąpił na stanowisku Phila Schillera (na zdjęciu poniżej). Schiller przez ostatnie 30 lat kierował marketingiem produktów w Apple, teraz awansował na stanowisko tzw. Apple Fellow.
Menedżer będzie teraz odpowiadał za rozwój sklepu App Store oraz organizację firmowych eventów, w tym corocznych konferencji zapowiadających nowe modele iPhone’ów.
Schiller ma odpowiadać bezpośrednio przed Timem Cookiem, obecnym prezesem Apple.
Znajdzie się także w składzie zarządu koncernu.
Czytaj także: Apple chce uniezależnić się od Chin. Ruszyła produkcja flagowych iPhone'ów w Indiach
Joswiak dołączył do firmy rok przed Schillerem w 1986 roku i od lat sprawuje w koncernie eksponowane stanowiska związane z marketingiem produktów. Odpowiadał za marketing iPodów oraz produktów z rodziny iOS. Ostatnio pełnił rolę wiceprezesa ds marketingu produktów, w czym podlegał bezpośrednio Schillerowi.